11:48|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 23 مهر 1397 - 10:49
کد خبر: 10510
مدیر کل دامپزشکی استان در گفت‌وگو با باریش خبر داد:

واکسیناسیون 300 هزار رأس دام در سطح آذربایجان غربی

واکسیناسیون پاییزه تب برفکی از 10 مهر ماه، به مدت یک ماه در سراسر استان شروع شده و هدف این طرح ایمن سازی جمعیت دام بزرگ استان است.
واکسیناسیون 300 هزار رأس دام در سطح آذربایجان غربی

کامیار داهیم در گفت‌وگو با سرویس سلامت باریش، گفت: واکسیناسیون پاییزه تب برفکی از 10 مهر ماه، به مدت یک ماه درسراسر استان شروع شده و هدف این طرح ایمن سازی  جمعیت دام بزرگ استان است که ازلحاظ کمی و حجم، قرار است 300 هزار رأس جمعیت دام استان تحت پوشش واکسیناسیون قرار بگیرد و ایمن سازی بشود.
وی ادامه داد: از بین 4 عدد واکسن رایج تب برفکی، واکسنی که در استان ما، از اثر بخشی بالایی برخوردار بود، انتخاب و با قیمت مناسب ارائه شده که این مبلغ از دامدار أخذ خواهد شد.
مدیر کل دامپزشکی استان با اشاره به اجرای این طرح در مناطق محروم استان گفت: در نقاط محروم استان، اداره کل دامپزشکی، مقداری از هزینه واکسن تب برفکی را از طریق فرمانداری‌ها یا از طریق اعتبارات اداره کل تأمین خواهد کرد.
داهیم تصریح کرد: با شناسایی مناطق محروم که تعداد رأس دام آنها زیر 50 باشد و تحت پوشش سازمان‌های حمایتی باشند، اگر کمیته امداد و سازمان بهزیستی به ما معرفی کنند سعی خواهد شد مخارج اجرای واکسیناسیون دام آنها با اعتبارات استانی تأمین بشود که این خانواده‌های کم بضاعت دچار مشکل نشوند.
وی ادامه داد: در برخی مناطق عملیات اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی توسط بخش خصوصی، و در برخی مناطق دیگر توسط تیم‌های دامپزشکی دولتی اجرا خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح در استان وضعیت آرامی را از لحاظ شیوع آنفولانزای تب برفکی داشته باشیم.  وی اظهار داشت: در حال حاضر استان ازلحاظ تب برفکی در وضعیت نرمال و معمولی قرار دارد و تعداد حامل‌های بیماری در استان زیر نرمال است. بنابراین ما رخداد بیماری را درسطح استان داریم اما اپیدمی یا همه گیری نداریم.       

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید