00:47|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 07 مهر 1397 - 17:09
کد خبر: 10411
باریش از جلسه شوای اسلامی شهر ارومیه گزارش می‌دهد؛

اختلاف نظر اعضا بر سر انتخاب کلمه مفاخر یا مشاهیر/ جلسه امروز شورای اسلامی شهر ارومیه، هیچ مصوبه‌ای نداشت

اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه، در جلسه امروز بر سر انتخاب کلمه مفاخر یا مشاهیر برای تصویب پیش‌نویس قطعنامه اختصاص قطعه‌ای در باغ رضوان ارومیه، برای هنرمندان اختلاف نظر داشتند.
جلسه امروز شورای اسلامی شهر ارومیه، هیچ مصوبه‌ای نداشت

به گزارش سرویس اجتماعی باریش، ظهر امروز، جلسه اعضای شورای اسلامی ارومیه که مقرر بود در ساعت ۱۳ تشکیل شود، سرانجام با غیبت تعدادی از اعضا با تاخیر یک ساعته در اتاق جلسات شورای اسلامی ارومیه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محمدرضا علیزاده امامزاده، به عنوان رئیس جلسه ضمن تبریک گفتن روز آتش‌نشان به همه آتش‌نشانان کشور، آنها را افرادی ایثارگر و شجاع خوانده و اظهار کرد: ۱۶۰ سال پیش نخستین برج آتش‌نشانی کشور به نام یانگین در تبریز ساخته شده است و این نشان از توجه ویژه مردم این مناطق به بحث پیشگیری و آمادگی لازم برای مواقع ضروری از جمله آتش‌سوزی دارد.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز مقرر شده بود تا در ارتباط با وضعیت بازار و اقتصاد ارومیه، رای‌گیری برای تدوین منشور تعامل با اصحاب رسانه و پیشنویش قطعنامه ایجاد قطعه مفاخر و هنرمندان در باغ رضوان ارومیه ک از سال ۹۲ این موضوع مطرح بوده، بحث و بررسی صورت بگیرد، افزود: به دلیل دیر تشکیل شدن جلسه تنها در ارتباط با اختصاص قطعه‌ای در باغ رضوان ارومیه برای هنرمندان و مشاهیر بحث خواهیم کرد.

پس از طرح این موضوع هر یک از اعضا اجازه یافتند تا در این ارتباط نظرات خود را بیان کنند که در این میان نکته جالب جلسه این بود، که اعضای شورای اسلامی ارومیه برای انتخاب کلمه مشاهیر یا مفاخر با یکدیگر اختلاف نظر داشتند.

برای مثال رسول اصغرزاده پیشنهاد داد به جای استفاده از کلمه مفاخر و هنرمندان در این قطعنامه تنها از کلمه مشاهیر استفاده شود، زیرا این کلمه دربرگیری بیشتری داشته و معنی کلمات هنرمندان و مفاخر را دارا است.

در مقابل خلیل‌پور موافق کلمه مفاخر بود و با آوردن کلمه مشاهیر در این قطعنامه مخالفت کرد و در نهایت نیز نسبت به اینکه پیش از مشخص شدن مکان دقیق و قطعه مورد نظر این طرح و بودجه آن، موضوعات حاشیه‌ای مطرح شده، انتقاد کرد.

حسین پناهی هم که در طول خواندن مفاد قطعنامه از همان تعریف این قطعنامه تا معانی کلمات انتقاد داشت، پیشنهاد داد که در این طرح هر سه کلمه مفاخر، مشاهیر و هنرمندان گنجانده شود.

در پایان این موضوعات همان نام مفاخر طبق مصوبه قبلی بر پیش‌ندیس قطعنامه اختصاص یک قطعه برای مفاخر و هنرمندان در باغ رضوان ارومیه باقی ماند و بررسی بندهای دیگر این موضوع به جلسات بعدی موکول شد.

در پایان این جلسه نیز علیزاده امامزاده قول مساعد داد تا تکلیف این طرح تا آخر مهرماه سال جاری مشخص شود تا هنرمندان و مفاخر ارومیه نیز مانند شهرهای دیگر صاحب یک قطعه مخصوص به خود در باغ رضوان شوند.

گفتنی است در پایان این جلسه به مناسب روز آتش‌نشان، از ابراهیم شادقوشچی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه با اهدای لوحی تقدیر به عمل آمد و اعضا شورای اسلامی ارومیه، بدون تصویب هیچ مصوبه‌ای جلسه امروز را خاتمه دادند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید