15:01|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 02 مهر 1397 - 14:59
کد خبر: 10368
سرپرست دفتر برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان انتقال خون آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش خبر داد:

اهدای ۲ هزار و ۹۰۰ واحد خون توسط مردم آذربایجان غربی در تاسوعا و عاشورای حسینی

روزهای تاسوعا و‌ عاشورای حسینی بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد خون اهدایی از ۳ هزار و ۲۰۰ نفر مراجعه کننده، جمع آوری شده است.
اهدای ۲ هزار و ۹۰۰ واحد خون توسط مردم آذربایجان غربی در تاسوعا و عاشورای حسینی

صونا معتمد در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش،  با اعلام اینکه در دهه اول محرم بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ مراجعه به پایگاه‌ها و سازمان انتقال خون در راستای  در آذربایجان غربی به ثبت رسیده است، اظهار کرد: در سطح استان از  ۴ هزار و ۸۰۰ نفر در راستای اهدای خون، پلاکت و‌ پلاسما خونگیری به عمل آمده است.

وی با اشاره به اینکه در روز تاسوعا‌ و‌عاشورا، بیش از ۳ هزار و‌ ۲۰۰ مراجعه به سازمان انتقال‌خون انجام گرفته است، گفت: در این دو روز بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد خون اعم از پلاکت و پلاسما اهدا شده است.

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان انتقال خون آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۴ پایگاه جمع‌آوری خون در استان دایر بوده است، تصریح کرد: چهار پایگاه انتقال خون در شهرستان‌های ارومیه، خوی، نقده و میاندوآب دایر بوده است که به صورت شبانه‌روزی به ارائه خدمات به مردم پرداخته و دو تیم سیار شبانه‌روزی انتقال خون نیز در سلماس و ‌تازه شهر به خونگیری مشغول بودند.

معتمد گفت: بیشترین اهدای خون را مردان داشته‌‌اند که پیام اول سازمان انتقال خون افزایش آمار زنان اهداکننده و همچنین افزایش اهداکنندگان به دلیل نیاز حیاتی در زمستان است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید