17:57|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 31 شهریور 1397 - 10:39
کد خبر: 10341
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو‌ با باریش:

تاکنون هیچ موردی از آنفولانزای خوکی در آذربایجان‌غربی مشاهده نشده است

تاکنون هیچ موردی از آنفولانزای خوکی در استان مشاهده نشده است که این مرهون فعالیت گسترده پزشکان و کارشناسان بهداشت محیط است.
تاکنون هیچ موردی از آنفولانزای خوکی در آذربایجان‌غربی مشاهده نشده است

جواد آقازاده در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش، ضمن اعلام اینکه در کردستان یک نفر بیمار مبتلا به آنفولانزای خوکی شناسایی شده است، اظهار کرد: خوشبختانه تا کنون هیچ گزارشی از بیمار مبتلا به آنفولانزای خوکی و مرغی در استان گزارش نشده است.

وی با توجه به کنترل هر چه تمام‌تر واحدهای تولید و تهیه غذا به ویژه در ایام محرم در راستای جلوگیری و شناسایی ویروس آنفولانزای خوکی افزود: کارشناسان بهداشت محیط با توجه به فرا رسیدن  ایام محرم و فصل پاییز که فصل رشد این ویروس است، به طور فعالانه بر مراحل پخت غذا نظارت داشتند که این امر ضریب مصونیت استان از ویروس آنفولانزای خوکی را بالا برده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: تمام مرزهای استان به ویژه مرزهای خارجی و مرز با کردستان، از سوی واحدهای پزشکی تحت کنترل بوده و در این راستا کمپین‌‌های مهاجران نیز تحت مراقبت‌های پیشگیری و درمانی بوده که در این بین تنها یک مورد بیماری اسهال در مهاجران به ترکیه در خوی رؤیت شده است.

وی با بیان اینکه با رعایت نکات ساده بهداشتی می‌توان از ابتلا به بیماری آنفلوانزای خوکی جلوگیری به عمل آورد، گفت: آنفلوانزا شایع‌ترین سرماخوردگی است که شیوع ویروس آن از اول فصل پاییز آغاز و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه دارد.

گفتنی است، از نشانه‌های معمول آنفولانزای خوکی، تب، سرگیجه، خشکی مفصل‌ها، حالت تهوع و در موارد پیشرفته، بیهوشی و مرگ است و با توجه به اینکه سرماخوردگی و آنفلوانزا علائم مشابهی دارند، اما سرماخوردگی به طور معمول به صورت خفیف‌تر بوده و ممکن است بدون تب یا با تب پایین همراه باشد اما آنفلوانزا به طور ناگهانی شروع شده و با تب بالا همراه است، همچنین مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا آنفلوانزا بهبود یابد اما این مدت در سرماخوردگی کوتاه‌تر است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید