08:50|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 28 شهریور 1397 - 08:43
کد خبر: 10332
نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با باریش:

امام حسین(ع) حتی در اوج مصائب، از عمل به وظیفه بندگی خویش غافل نبود

اقامه نماز امام حسین(ع) در ظهر عاشورا، پیام مهمی دارد و آن اینکه ایشان حتی در اوج مصائب، از عمل به وظیفه بندگی خویش غافل نبود.
امام حسین(ع) حتی در اوج مصائب، از عمل به وظیفه بندگی خویش غافل نبود

حجت‌الاسلام جواد مجتهد شبستری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی باریش، با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در اوج جنگ و مصائب عاشورا، از به جا آوردن نماز غافل نشدند و نماز خود را در اول وقت اقامه کردند، اظهار کرد: ایشان همچنین آن شخص را دعا کردند که یادآور وقت نماز شد، و آنهایی که در ماه محرم به یاد ثارالله(ع) اشک می‌ریزند باید با تاسی از آن حضرت از توجه به نماز غفلت نورزند و اقامه نماز امام حسین(ع) در ظهر عاشورا، یک حرکت نمادینی است و پیام مهمی را دارد و آن اینکه امام حسین(ع) حتی در اوج مصائب از عمل به وظیفه بندگی خویش غافل نبود.

وی با اشاره به اینکه منظور از شعائر حسینی یعنی یادآوری مصائب عاشورا و بیان عظمت و جایگاه امام حسین(ع) است، افزود: به طور کلی هر عمل و سخنی که یادآور مسائل عاشورا باشد به نوعی زنده نگه داشتن شعائر حسینی و احترام به امام حسین(ع) است.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) امر ب معروف و نهی از منکر است، آنچنان که ایشان در فرمایشات خویش نیز به این هدف اشاره کرده‌اند، افزود: برای همه مسلمانان لازم است تا در همه حال آماده مبارزه با منکرات و زشتی‌ها بوده و در کنار عزدارا بودن برای سالار شهیدان، هدف ایشان را نیز مورد توجه قرار داده و از آن غافل نشوند.

وی با بیان اینکه فرهنگ عاشورایی دارای ابعاد مختلفی است و می‌توان بررسی و تاثیر آن را در زندگی مشاهده کرد، تصریح کرد: مبارزه با ظلم و زیر بار ظلم نرفتن، دعوت ب خیرات و نیکی، حفظ حجاب و عمل به دستورات دینی و در کل همه خوبی‌ها در عاشورا جمع شده است و اگر انسان از عاشورا درس بگیرد، آنگاه زندگیش حسینی خواهد بود.

شبستری با بیان اینکه نقش اساسی را در ارتباط با معرفی سیره و مقام امام حسین(ع) روحانیت و مبلغان ایفا می‌کنند، عنوان کرد: این افراد سبک زندگی امام حسین(ع) را در مسیر خوبی‌ها و صلابت داشتن در برابر ظلم را تبیین می‌کنند و در این راستا می‌توانند نقش مهمی را داشته باشند، مادحین نیز با اشعار زیبا و بیان تاثیرگذار به خوبی می‌توانند پیام قیام امام حسین(ع) را به مردم انتقال دهند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید