04:29|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 27 شهریور 1397 - 15:47
کد خبر: 10329
معاون مالیات بر ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش خبر داد:

عدم همکاری بانک‌ها با پایگاه اطلاعاتی مالیاتی آذربایجان‌غربی

طبق اصلاحیه سال ۹۴ مبنی بر همکاری بانک ها در ثبت اطلاعات اقتصادی در پایگاه اطلاعاتی مالیاتی، این‌ واحدها نسبت به این امر مقاومت نشان می‌دهند.
عدم همکاری بانک‌ها با پایگاه اطلاعاتی مالیاتی آذربایجان‌غربی

حسن کوماسی در گفت و گو‌ با سرویس اقتصادی باریش، با اشاره به اینکه در حوزه وصول مالیات، مالیات بر ارزش افزوده موفق عمل کرده است، بیان کرد: مالیات بر ارزش افزوده سبب آشکار شدن برخی فعالیت‌های اقتصادی  زیر زمینی شده است.

این مسئول، با اشاره به  اصلاحیه سال ۹۴، سازمان امور مالیاتی مبنی بر تشکیل پایگاه اطلاعاتی، عنوان کرد: در این پایگاه اطلاعات اقتصادی، هویتی، عملکردی، پولی، مالی با همکاری بانک‌ها و‌ثبت اسناد املاک در آن ثبت می شود.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون مصوبه شکل گیری  پایگاه اطلاعاتی می بایست با  همکاری دستگاه‌های اجرایی اعم از خصوصی و دولتی شکل گیرد، بیان کرد: همکاری برخی واحدها، در ثبت اطلاعات رضایت بخش نیست.

 معاون مالیات بر ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی در ادامه بیان کرد: هدف از تشکیل این پایگاه اطلاعاتی مقرر کردن میزان مالیات طبق رعایت عدالت و انصاف است ولی متاسفانه برخی از واحدهای اقتصادی از جمله بانک ها از قرار دادن اطلاعات اقتصادی خود بر روی این پایگاه مقاومت می‌کنند.

کوماسی با اعلام اینکه اطلاع رسانی مالیاتی واحدهای اقتصادی در پیشبرد اهداف جامعه موثر است، گفت: اطلاع رسانی موثر کلیه نهادهای اطلاع رسان می تواند امر فرهنگ سازی مالیاتی به ویژه مالیات بر ارزش افزوده را در جامعه ترویج دهد و همچنین می تواند سبب سهولت در خدمات دهی بسیاری از دستگاه های اجرایی اعم از شهرداری شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید