11:47|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 08 مرداد 1397 - 13:57
کد خبر: 10004
عضو شورای شهر ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

کمبود پارکینگ یکی از مشکلات شهروندان در خیابان‌های شلوغ و پر تردد است /برای حذف خودسرانه پارکینگ‌ها باید از سوی مجاری قانونی تدابیری اندیشه شود

 فرهنگ استفاده از پارکینگ عمومی باید در میان شهروندان نهادینه شود تا ترافیک در سطح شهر به حداقل برسد.
لزوم نهادینه سازی فرهنگ استفاده از پارکینگ در سطح شهر

حسین پناهی عضو شورای شهر ارومیه در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، با اشاره به کافی بودن پارکینگ در سطح شهر اظهار داشت: بر اساس قوانینِ طراحی و اجرای ساختمان‌ها و مجتمع‌ها به ویژه مجتمع‌های تجاری و آموزشی، میزان پارکینگ مورد نیاز برای حل معضل ترافیک شهری توسط قانون‌گذار پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: کمبود پارکینگ یکی از مشکلات شهروندان در خیابان‌های شلوغ و پر تردد است که با ساخت و راه‌اندازی پارکینگ‌های طبقاتی درخیابان‌های امام خمینی، عطایی و بعثت، تا حدی از تشدید ترافیک داخل جلوگیری شده است.

عضو شورای شهر ارومیه در مورد فرهنگ استفاده از پارکینگ در سطح شهر گفت: فرهنگ استفاده از امکانات شهری یکی از نیازهای مردم است و یکی از کارهای مهم در این راستا نهادینه کردن فرهنگ استفاده از پارکینگ عمومی در سطح شهر است تا شهروندان در کاهش ترافیک شهری نقش اصلی را ایفا نمایند.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی در سطح شهر این است که مجموعه‌های تجاری بعد از گرفتن پروانه ساخت و ساز، اقدام به حذف پارکینگ کرده و فضای در نظرگرفته شده برای آن را به مجموعه‌های تجاری تبدیل می‌کنند.

پناهی تصریح کرد: در مورد معضل حذف خودسرانه پارکینگ‌ها، باید از سوی مجاری قانونی، تدابیری اندیشه شود تا به رفع معضل ترافیک در سطح شهر کمک شایانی صورت پذیرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید