22:35|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
ارسال کننده : شهروند ارومیه
نهاد مربوطه : سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه
تاریخ انتشار: 08 تیر 1400 - 09:59
کد خبر: 399
// حمایت ها : 62 نفر

مکان های جمع آوری ضایعات در داخل شهر بلای جان شهروندان

نتیجه سوژه :

مغازه‌ داران با گذاشتن کالا و اجناس در مقابل مغازه و پیاده‌رو و معابر عمومی موجب اختلال در رفت و آمد عابران پیاده می‌شوند و همچنین از فضای عبور و مرور نیز تصویری نازیبا و آشفته می‌سازند و ضمن ایجاد خطر مشکلات زیادی را برای مردم به وجود می‌آورند.


 مدت طولانی است که شهروندان ارومیه ای با پدیده سد معبر و آلودگی معابر دست و پنجه نرم می کنند و اگر مسئولان شهری و شهرداری نگاهی اجمالی به پیاده رو های موجود در سطح شهر و حتی خیابان ها داشته باشند متوجه سد معبر های داخل پیاده روها می شوند و این وضعیت با وجود عرض کم بسیاری از پیاده رو ها مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.


واضح است که استفاده از معابر ، پیاده روها و خیابان ها حقوق عمومی تمامی شهروندان است و در این زمینه شهرداری به همراه چند ارگان دیگر وظیفه جلوگیری از سد معبر را برعهده دارند. با این حال سد معبر مغازه ای نیز در معابر اصلی و فرعی از اساسی ترین مشکلاتی است که همواره مورد شکایت شهروندان قرار گرفته است.


حقیقت این است که شهرداری در زمینه رفع سد معبر توسط مغازه داران ،دست فروشان و همچنین توقف خودرو های فروش میوه و تره بار کوتاهی می کند و در این میان باید ماموران شهرداری، این افراد قانون شکن را ملزم به رعایت قانون وجریمه نقدی نمایند.

 

در پایان اینکه سد معبر یکی از ناپسندترین تجاوز به حقوق و آزادی مشروع دیگران است و قطعا یک شهر سالم، زیبا و سامان یافته به دست نخواهد آمد جز اینکه همه دست به دست هم داده ودر زیبایی و آبادی شهر خود تلاش نمایند.

 

مکان های جمع آوری ضایعات در داخل شهر بلای جان شهروندان

چند سالی است در درون محدوده شهر ارومیه و در مجاورت خانه های مسکونی شهروندان مراکز غیر مجاز جمع آوری و انبار ضایعات شروع به کار کرده که مشکلات عدیده ای را برای شهروندان ساکن این مناطق ایجاد کرده است از جمله زندگی و تکثیر حشرات و جانورانی مثل موش یا بوی نامطبوع حاصل از انبار ضایعات و غیره که متاسفانه هیچ اقدام عملی از سوی سازمان متولی در برخورد با عوامل مراکز مذکور صورت نمی گیرد و جالب اینکه قسمتی از بودجه شهرداری و به تبع آن سازمان مدیریت پسماند از محل مالیات بر ارزش افزوده فروش کالاها و خدماتی است که از ساکنان مناطق یاد شده تامین می شود حال این سوال و خواسته مطرح است که آیا زندگی در چنین شرایط بدی سزاوار چنین مردمی است و آیا مسئولین مربوطه تاب زندگی در شرایط مشابهی رادارند؟! از جمله مناطق یاد شده انتهای خیابان پرورش و محلی علی آباد می باشد که وضعیت منطقه به قدری نامناسب است که نیاز به عکس و فیلم و مستند سازی نبوده و صرف حضور در منطقه خود گواه این ادعا خواهد بود. لطفا با توجه به رسالتی که دارید انعکاس و پیگیری نمایید. با تشکر

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید