08:03|جمعه, فروردین 31 ,1403
ارسال کننده : حسین از ارومیه
نهاد مربوطه : آموزش و. پرورش
تاریخ انتشار: 19 بهمن 1399 - 11:30
کد خبر: 313
به نتیجه رسیده // حمایت ها : 71 نفر

اجبار دانش آموزان برای حضور در مدارس

نتیجه سوژه :

حضور دانش آموزان در مدارس اجباری نیست

وزیر آموزش و پرورش گفت: هیچ فردی نمی‌تواند دانش‌آموزان را ملزم به حضور در مدارس کند و اگر بخواهند غیرحضوری آموزش ببینند، اشکالی ندارد.
محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: ما از ابتدا نگفتیم الزام به حضور دانش‌آموزان است بلکه گفتیم اولویت ما آموزش حضوری است و آن را به‌دلایل متعدد مناسب‌تر می‌دانیم و امکان حضور در همه مدارس را عرضه می‌کنیم.
وی افزود: شنیدیم برخی مدارس دولتی و غیردولتی حضور دانش‌آموزان را الزام کرده‌اند اما ما گفتیم وظیفه ما ارائه خدمات آموزشی به تمام دانش‌آموزان است و ترجیحمان حضور افراد است چون مدرسه کارکرد آموزشی و پرورشی دارد و محتوای آموزشی در روش حضوری بهتر عرضه می‌شود اما آنهایی که نمی‌توانند از آموزش حضوری استفاده کنند، می‌توانند از روش آموزش تلویزیونی یا مجازی استفاده کنند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مشکلات شاد برای اتصال افراد تا 24 ساعت آینده کامل رفع‌ می‌شود، گفت: هیچ فردی نمی‌تواند دانش‌آموزان را ملزم به حضور در مدارس کند و اگر بخواهند غیرحضوری آموزش ببینند اشکالی ندارد و آموزش غیرحضوری را به آنها ارائه می‌کنیم.
وی افزود: آموزش حضوری در مدارس برقرار خواهد بود و با هر تعداد دانش‌آموز که حضور یابند اولویت با آموزش حضوری است و مدارس فعال هستند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: گزارش‌هایی که از استان‌ها داریم در خیلی از مدارس از آموزش حضوری استقبال شده است و دانش‌آموزان به مدرسه می‌آیند البته نگرانی‌هایی برای ملاحظات بهداشتی وجود دارد اما خانواده‌ها باید آگاهی فرزندان خود را افزایش دهند؛ بالاخره آنها باید در جامعه زندگی کنند و ارتباط داشته باشند و با حفظ نکات بهداشتی فعالیت خود را انجام دهند.
وی ادامه داد: در مدارس به اجرای پروتکل‌های بهداشتی مصمم هستیم و مسئولان وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت به این موضوع نظارت خواهند کرد.
حاجی‌میرزایی در پاسخ به این پرسش که «آیا در مناطق قرمز، زرد و سفید در این زمینه تغییر وجود ندارد؟»، اظهار کرد: در گفت‌وگویی که با مسئولان وزارت بهداشت داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که همه مناطق کشور را به دو دلیل یکسان ببینیم؛ اول اینکه، احتمال انتقال از وضعیت سفید به زرد و زرد به قرمز بالاست و مسئولان وزارت بهداشت معتقدند که "در برخی مواقع، نگرانی‌مان از مناطق سفید بیشتر است به‌جهت اینکه ممکن است مردم نگران نباشند و مراقبت نکنند و آنجا هم شیوع پیدا کند" و لذا تأکیدشان این بود که ما در همه جا یک مقررات را اعمال کنیم و آن مقررات، مقررات سخت‌گیرانه باشد و ما هم این مقررات سختگیرانه را اعلام می‌کنیم.
وزیر آموزش و پرورش افزود: نکته دوم این است که اگر بخواهیم مقرراتمان را در وضعیت‌های مختلف متفاوت کنیم، وزارتخانه بزرگی هستیم و معلمان ما از مناطق مختلف به دیگر مناطق می‌روند و دائماً با این سؤال مواجه می‌‌شویم که "اگر امروز قرمز شد، چه کنیم، فردا چه می‌شود؟"، دائماً یک تردید، ابهام و سؤال برای خانواده‌ها و فرهنگیان است و قرار شد همه مناطق را یکسان فرض کنیم و در سخت‌ترین شرایط، دستورالعمل‌ها را ارائه کنیم.
وی تصریح کرد: این تصمیم، تصمیم وزارت آموزش و پرورش نیست؛ تصمیم به آغاز سال تحصیلی در 15 شهریور و ترجیح آموزش حضوری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تصمیم ستاد ملی کروناست و ما هم مجری تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم.

 

 

 

اجبار دانش آموزان برای حضور در مدارس

سلام خسته نباشید. برخی از مدارس حضور دانش آموزان در مدارس را اجبار می‌کنند لطفا پیگیری کنید.دانش آموزش

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید