19:27|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 20 اسفند 1396 - 22:20
کد خبر: 8917
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی:

توزیع نوروزی سیب درختی و پرتقال از 22 اسفند ماه در آذربایجان غربی آغاز می شود

هزار و 760 تن پرتقال و 800 تن سیب درختی خریداری و ذخیره شده اند که از 22 اسفند در قالب 468 مرکز شهری و روستایی در آذربایحان غربی توزیع می شوند.
توزیع نوروزی سیب و پرتقال در آذربایجان غربی

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، جعفرصادق اسکندری در دوازدهمین جلسه شورای اداری استان که در محل سالن شهید عطایی استانداری آذربایجان غربی برگزار شد اظهار کرد: با توجه به نزدیکی ایام عید نوروز بحث تنظیم بازار انجام می شود و در این راستا طرح نظارتی پایش کالا ها در بازار اجرا می شود و نظارت بر انواع کالاهایی که در ایام پایانی سال در بازار عرضه می شوند در دستور کار است و از طرف دیگر نیز طرحی را در بخش پایش خدمات اجرا می کنیم که شامل نظارت بر خدمات آژانس های مسافرت هوایی و دیگر شرکت های خدماتی می شود.

وی بیان کرد: اقدامات هماهنگی توسط اتاق های اصناف و نیروهای انتظامی و بهداشت و سایر دستگاه ها انجام شده است و این طرح ها از 15 بهمن ماه 96 شروع شده و تا پایان فرودین ماه 97 ادامه می یابد 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: 15 هزار مورد بازرسی انجام گرفته و بالغ بر 500 فقره تخلف را ثبت شده است و 141 نفر بازرس در ستاد خبری در حال خدمت هستند و 263 مورد گشت مشترک در سطح آذربایجان غربی در حال فعالیت هستند و 8 نمایشگاه با 615 غرفه در سطح استان شکل گرفته است.

اسکندری با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه تزریق کالا و کالارسانی به شبکه توزیع  افزود: بالغ بر 11 هزار تن برنج در انبار های آذربایجان غربی  موجود است و 2 هزار و 500 تن سهمیه اول استان بود که بین مردم توزیع می شود

وی تصریح کرد: موضوع تخم مرغ مانند سراسر کشور، آذربایجان غربی را نیز متاثر کرد و  در حال حاضر 125 تن تخم مرغ داخلی و 49 تن تخم مرغ وارداتی را تامین و توزیع کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی تشریح کرد: 150 تن موجودی گوشت قرمز در آذربایجان غربی است و هزار و 750 تن گوشت مرغ منجمد در استان وجود دارد.

اسکندری بیان کرد: در بحث خرید و ذخیره سازی میوه و مرکبات نیز به میزان هزار و 760 تن پرتقال در آذربایجان غربی و 800 تن سیب درختی خریداری و ذخیره شده اند که از 22 اسفند در قالب 468 مرکز شهری و روستایی در آذربایحان غربی توزیع می شوند.

وی افزود: 3 هزار و 100 واحد نانوایی در روزهای اول فرودین فعال خواهند بود و 98 واحد اقامتی و سیاحتی نیز در سطح استان در حال فعالیت هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: امسال در تولید و صادرات و خرید واحد های تولید سیب وضعیت خوبی را داشتیم و در 11 ماهه سال جاری بالغ بر 437 میلیون دلار صادرات را در گمرکات آذربایجان غربی شاهد بودیم که 10 درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته و از نظر وزنی نیز 39 درصد کاهش داشته است که نشانگر عملکرد خوب استان است.

وی اظهار کرد: در بحث سیب درختی تا آخر بهمن ماه سال جاری به میزان 143 هزار تن از گمرکات استان صادر شده است و خرید واحد های تولیدی و صادرات آن ها نیز خوب بود و 22 هزار و 705 تن صادرات کنسانتره در استان بود.

اسکندری گفت: جمعا به میزان 120 میلیون دلار صادرات سیب و کنسانتره و آب میوه آن در استان را در سال جاری شاهد بودیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید