22:00|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 26 آذر 1398 - 18:43
کد خبر: 66
بنزین

زنگنه در پاسخ به تسنیم: سهم بنزین در آلودگی هوا ناچیز است

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت امروز در حاشیه مراسم نکوداشت محمود حجتی وزیر سابق وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: افتخار می‌کنم که سالها همکار حجتی بوده‌ام و اینکه جمهوری اسلامی ایران توانسته است چنین افرادی را تربیت کند.
زنگنه در پاسخ به تسنیم: سهم بنزین در آلودگی هوا ناچیز است

\

وی گفت: طرح 1500 میلیارد تومانی وام برای سی‌ان‌جی کردن خودروهای عمومی در حال عملیاتی شدن بوده و قراردادهای آن بسته شده است.

وزیر نفت اعلام کرد: در مرحله اول این طرح برای خودروهای عمومی خواهد بود و در مرحله بعدی خودروهای غیرعمومی را نیز شامل می‌شود و تمهیداتی برای آنها اندیشیده شده است تا بتوانند گازسوز شوند.

زنگنه یادآور شد که مصرف گاز برای مردم نیز در مقایسه با بنزین صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

وی در پاسخ به اینکه "چه تمهیداتی برای افزایش جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی در دستور کار دارید؟" گفت: در حال حاضر تا دو برابر مقدار مصرف را با جایگاه‌های سوخت گاز طبیعی موجود در کشور می‌توانیم پاسخ دهیم اما به‌دنبال توسعه جایگاه‌ها و ایجاد جایگاه‌های جدید هستیم.

وزیر نفت همچنین در خصوص گاز طبیعی ال‌پی‌جی برای خودروها گفت: در صورتی که مطمئن شویم که تعدادی از خانوارهای کشور که دسترسی به لوله‌کشی گاز ندارند و از کپسول استفاده می‌کنند به‌تعداد کافی کپسول به آنها می‌رسد برای مابقی ال‌پی‌جی باقی‌مانده برنامه‌ریزی می‌کنیم.

زنگنه در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری تسنیم مبنی بر اینکه چه‌میزان از آلودگی هوای تهران و دیگر کلان‌شهرها مربوط به کیفیت بنزین تولیدشده در کشور است، ابراز کرد: براساس اعلام سازمان حفاظت محیط زیست سهم کیفیت سوخت در آلودگی هوای تهران ناچیز است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید