09:56|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 03 اسفند 1394 - 20:26
کد خبر: 2496

آیا مدارس فردای انتخابات تعطیل است؟

وزارت آموزش و پرورش در حالی تعطیلی مدارس در فردای روز انتخابات (۸ اسفند)را تکذیب می‌کند که در دوره‌های گذشته نیز تعطیلی مدارسی که از آنان به عنوان شعبه اخذ رای استفاده می‌شد، مرسوم بوده است.

آیا مدارس فردای انتخابات تعطیل است؟

به گزارش باریش نیوز، جمعه ۷ اسفند دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در ۲۰۷ حوزه انتخابیه و ۱۲۰ هزار صندوق اخذ رای برگزار می‌شود.

وزارت کشور از چند ماه گذشته برای برگزاری انتخابات الکترونیک در ۹ کلان شهر تهمیداتی در نظر گرفت که در نهایت نتوانست نظر شورای نگهبان را در مورد امنیت انتخابات الکترونیکی تامین کند در نتیجه این دوره از انتخابات هم دو مرحله آخر یعنی اخذ رای و شمارش آراء به صورت دستی و سنتی برگزار می شود.

در این روش برگزاری انتخابات به گفته رحمانی فضلی وزیر کشور ۳ الی ۵ روز شماره آراء در شهرهای بزرگ کشور به طول خواهد انجامید لذا پیش بینی می شود که مدارسی که از آنها به عنوان حوزه های انتخابیه استفاده می شود در فردای روز انتخابات تعطیل شود.

بنابراین گزارش؛ حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور نیز در گفتگویی از احتمال تعطیلی برخی مدارس در روز ۸ اسفند داد و گفت: به دلیل اینکه معمولا شمارش آراء در همان روز یعنی روز رأی‌گیری به اتمام نمی‌رسد و تا صبح روز بعد ادامه پیدا می‌کند، بر همین اساس مدارسی که شعبه اخذ رأی هستند به دلیل اینکه طبق قانون امکان انتقال و شمارش آراء به جای دیگری مقدور نیست ممکن است تعطیل شوند.

از سویی دیگر علیرضا جدایی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آ‌موزش و پرورش در واکنش به این خبر سخنگو تکذیبیه ای صادر و طی آن اعلام کرد: در روز ۸ اسفند هیچ مدرسه‌ای در تهران و سایر نقاط کشور در هیچ مقطعی به دلیل شمارش آرا تعطیل نیست و در این روز تمام مدارس کشور دایر است و به فعالیت‌های آموزشی و تربیتی به روال عادی می‌پردازد.

امروز نیز باردیگر علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: هیچ مدرسه ای در هشتم اسفند حتی مدارسی که شعب اخذ رای هستند تعطیل نخواهند بود.

این تکذبیه وزارت آموزش و پرورش در حالی است که در دوره های گذشته انتخابات نیز تعطیلی مدارسی که از آنان به عنوان شعبه اخذ رای استفاده می شد، مرسوم بوده است، اقدامی که با توجه به افزایش قابل توجه نامزدها از سویی و نیز همزمانی دو انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی، ضرورت آن بیش از گذشته احساس می شود.

مهر

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید