09:29|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1402 - 09:56
کد خبر: 18333

سهمیه آرد نانوایان متخلف آذربایجان غربی کم یا قطع می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: طبق قانون کاهش یا قطع موقت سهمیه آرد نانوایان متخلف قابل اعمال است لذا مماشاتی با واحدهایی که اصرار بر تخلف دارند، نمی‌شود.
سهمیه آرد نانوایان متخلف آذربایجان غربی کم یا قطع می‌شود

جواد کرمی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در جلسه تنظیم بازار اظهار کرد: مستند سازی فعالیت نانوایان و اخذ آمار دقیق برای برنامه ریزی و مدیریت بخش آرد و نان و نانوایی‌های استان ضروری است.
وی با بیان اینکه پروانه نانوایانی که استمرار در تخلف دارند، باطل می‌شود، اظهار کرد: سهیمه متخلفان به واحدهای فعال در همان منطقه تخصیص می‌یابد.

کرمی با بیان اینکه نظارت بر کم فروشی در نانوایی نیازمند بررسی و پیگیری جدی است، ادامه داد: نظارت بر موارد بهداشتی در پخت نان نیز توسط دستگاه‌های مربوطه امری ضروری است. وی درباره تنظیم بازار مرغ استان نیز اضافه کرد: مدیریت این موضوع در استان نیاز به برنامه ریزی جدی توسط جهاد کشاورزی است چرا که کمبود مرغ فقط در ارومیه وجود دارد.

به گفته وی، نباید اجازه داد تا خدمات فراوان دولت در استان تحت تاثیر موضوع کمبود مرغ و صف‌های نان قرار گیرد.

 

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: نیازمند واردات سریع جوجه یک روزه برای واحدهای مرغداری هستیم.

بستانچی با بیان اینکه میزان تولید مرغ در استان کاهش یافته است، اظهار کرد: طبق محاسبات انجام شده قیمت تمام شده مرغ بیش از ۸۵۰ هزار ریال است درحالیکه قیمت مصوب فروش ۷۳۰ هزار ریال است.
وی با بیان اینکه کاهش وزن مرغ تولیدی با کاهش دوره تولید نیز باید در نظارت‌ها مورد توجه باشد، ادامه داد: اکنون و با هدف سودآوری با کاهش دوره از ۴۰ روز به ۳۸ روز وزن مرغ های ۲.۵ کیلویی به ۲.۲ و مرغ های ۱.۹ کیلوگرمی به ۱.۲ کیلو گرم کاهش یافته است.

 

به گفته وی، کمبود نهاده و قیمت بالای جوجه یک روزه که تا ۲۵ هزار تومان هم عرضه می‌شود (در حالیکه قیمت مصوب حداکثر ۱۶ هزار تومان است) از مهمترین چالش‌های پیش روی مرغداری‌ها در زمینه تولید مرغ است.

بستانچی یادآور شد: ذخایر نهاده های دامی در استان از جمله کنجاله سویا، ذرت، جو وارداتی مطلوب است ولی فعلا مجوزی برای عرضه صادر نشده چون این ذخایر برای مواقع بحرانی در نظر گرفته شده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید