16:24|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 05 فروردین 1402 - 12:07
کد خبر: 18292

جولان مجدد کرونا در آذربایجان غربی

دبیر قرارگاه مبارزه با کرونا آذربایجان غربی گفت: با وجود اعلام هشدارها و دستورالعمل‌های بهداشتی، متاسفانه در یک هفته اخیر (شنبه ۲۷ اسفند تا جمعه چهارم فروردین) هشت نفر در استان جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست دادند.
جولان مجدد کرونا در آذربایجان غربی

دکتر سیدجلیل موسوی با اشاره به لزوم همکاری مردم در زمینه رعایت نکات بهداشتی و سلامتی کرونا اظهار کرد: خبرهای منفی در خصوص مرگ مبتلایان کرونا حامل انرژی های منفی است که نشان از عدم توجه افراد به دستورالعمل‌های وزارت بهداشت دارد.
 

وی افزود: با از دست دادن هر شهروند بخصوص در حوزه کرونا متاثر و ناراحت می‌شویم با اینکه به اتفاق همکاران بخش کرونا و سلامت به صورت شبانه روزی در حال مبارزه با کووید ۱۹ هستیم.
 

دبیر قرارگاه مبارزه با کرونا آذربایجان غربی ادامه داد: در یک هفته گذششته (شنبه ۲۷ اسفند تا جمعه چهارم فروردین) چهار نفر با گزارش فوت مثبت و چهار نفر با گزارش فوت مشکوک در لیست فوتی‌های کرونا قرار گرفتند.
 

موسوی با اشاره به میانگین بستری کرونا در یک هفته اخیر گفت: در این مدت بطور متوسط روزانه ۱۲ نفر بستری مثبت و مشکوک به کرونای جدید داشتیم که در مجموع ۱۲۵ بیمار در بخش‌ کرونا مراکمز درمانی و بیمارستان‌های استان بستری هستند.
 

وی یادآور شد: روزانه بطور میانگین ۴۴ نفر نیز به صورت سرپایی به دلیل احتمال کرونایی بودن به مراکز درمان مراجعه کرده‌اند.
 

دبیر قرارگاه مبارزه با کرونا آذربایجان غربی با اشاره به رنگ بندی جدید شهرستان‌ها افزود: در حال حاضر هفت شهرستان ارومیه، اشنویه، تکاب، چالدران، چایپاره، شوط و نقده در وضعیت هشدار و رنگ بندی زرد قرار داشته و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت رنگ بندی آبی قرار دارند و هیچ شهری از آذربایجان غربی نارنجی و قرمز نیست.
 

موسوی با اشاره به بستری‌های جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته تاکید کرد: ۱۱۱ بیمار از موارد بستری فعلی کرونا شامل ۳۸ مورد بستری مثبت، ۲۸ مورد بستری منفی و ۴۵ بیمار نیز در وضعیت مشکوک به کرونا بستری شده‌اند.

وی با دعوت مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و سلامتی ادامه داد: با عادی سازی کرونا، آمار بیماران رشد کرده و شهرستان‌ها از حالت آبی و زرد به مراحل سخت تری تغییر وضعیت خواهند داد.
 

موسوی با اشاره به اینکه تاکنون ۲ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۸۵۰ نفر در استان دُز اول واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، گفت: ۸۴.۶ درصد جمعیت این استان دُز اول واکسن را دریافت کرده‌اند ضمن اینکه تمامی مراکز درمانی آماده ارایه خدمات در این زمینه بوده و بطور رایگان واکسیناسیون انجام می‌شود.
 

وی اضافه کرد: همچنین ۲ میلیون و ۳۹۷ هزار و ۱۸ نفر نیز موفق به دریافت دُز دوم واکسن شده‌اند که معادل ۷۵.۸ درصد جمعیت استان است، یک میلیون و ۹۷ هزار و ۹۱ نفر شامل ۳۴.۷ درصد جمعیت استان نیز هر سه دُز را دریافت کرده‌اند، ۵۶ هزار و ۶۸۵ نفر دُز چهارم شامل ۱.۷۹ رصد و یک هزار و ۱۳۰ نفر هم دُز پنجم را زده‌اند.
 

موسوی با اشاره به گروه‌های پر خطر و ضرورت واکسیناسیون یادآور شد: افراد مشمول در این بخش باید به فرآیند دریافت واکسن توجه جدی کنند ضمن اینکه افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از آخرین واکسن آنها گذشته نیز جهت دریافت واکسن جدید به مراکز درمانی مراجعه کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید