11:54|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 10 اسفند 1401 - 11:22
کد خبر: 18279

فرو ریختن قیمت ارز دور از انتظار نیست

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر حرکت دولت در زمینه ساماندهی بازار ارز جدی و سریع انجام شود، فرو ریختن قیمت ارز دور از انتظار نیست.
فرو ریختن قیمت ارز دور از انتظار نیست

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، به نقل از خانه ملت، مهدی طغیانی با اشاره به افزایش نرخ ارز و راهکار‌های جلوگیری از آن، بیان کرد: اگر دولتمردان برنامه ارزی خود را که در مجلس هم مطرح کردند با یک حرکت جدی و مقتدر پیش ببرند، کاهش قیمت دلار در بازار چشم‌گیر خواهد بود.

 

وی تاکید کرد: اگر بانک مرکزی نتواند آن بازیگری و مدیریت خود را در بازار ارز و براساس قوانینی که پیش بینی شده، انجام دهد، بهبودی در بازار ارز رخ نخواهد داد. حتی این اعتقاد وجود دارد که اگر حرکت دولت در زمینه ساماندهی بازار ارز جدی و سریع انجام شود فرو ریختن قیمت ارز دور از انتظار نیست.
 

طغیانی با بیان اینکه بانک مرکزی اختیارات لازم را برای مدیریت بازار ارز دارد، بیان کرد: بانک مرکزی مقداری روی ارز‌هایی صادراتی که بیشتر هم برای شرکت‌های نیمه دولتی و خصولتی بوده و در حساب‌های تراستی این شرکت‌ها است، حاکمیت ضعیفی دارد و اغلب این شرکت‌ها هم در زیر مجموعه وزارت نفت، رفاه و صمت است.
 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: کشور در شرایطی قرار دارد که همه باید در این بخش همکاری کنند تا از این جنگ ارزی - اقتصادی عبور کنیم. 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید