23:54|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 01 بهمن 1401 - 11:24
کد خبر: 18234

ناتوانی مردم در پرداخت هزینه‌های نجومی حوزه بهداشت و درمان

براساس دریافت پیام های مردمی، هزینه ویزیت پزشکان در مطب‌های پزشکی بسیار افزایش یافته و در بیشتر موارد، پرداخت هزینه‌های هنگفت از توان قشر بی بضاعت خارج شده است.
ناتوانی مردم در پرداخت هزینه‌های نجومی حوزه بهداشت و درمان

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، براساس دریافت پیام های مردمی، هزینه ویزیت پزشکان در مطب‌های پزشکی بسیار افزایش یافته و در بیشتر موارد، پرداخت هزینه‌های هنگفت از توان قشر بی بضاعت خارج شده است. 

از سوی دیگر اغلب مطب‌های پزشکی همچنان به سامانه کارتخوان مجهز نیستند و به گفته مدیرکل بازرسی سازمان مالیاتی کشور، براساس گزارش‌های اعلام شده، موضوع پزشکان فاقد کارتخوان، بیش از 50 درصد گزارش شده و این امر مشکلات زیادی برای مراجعه کنندگان ایجاد کرده است. 

همچنین تعدادی از پیام های مردمی حاکی از آن است که برخی از پزشکان اقدام به دریافت رشوه از بیماران می‌نمایند که این موضوع در مقام و جایگاه پزشکان قابل قبول نیست و نیاز است در صورت اثبات، با فرد خاطی برخورد جدی صورت بگیرد. 

مشکلات حوزه بهداشت و درمان در شرایط کنونی و در حوزه‌های مختلف اعم از کمبود و گرانی دارو و دشواری‌های بیمه‌ای کم نیست و توقع این است که حدالمقدور مساعدت های لازم برای قشر ضعیف و کم درآمد جامعه در این حوزه اجرایی شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید