19:39|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 29 دی 1401 - 11:20
کد خبر: 18233
در قالب جهاد آبرسانی انجام می‌شود؛

سرعت گرفتن اجرای پروژه‌های جهاد آبرسانی در آذربایجان‌غربی

عملیلات اجرای پروژه‌های جهاد آبرسانی در مناطق مختلف آذربایجان غربی با سرعت در حال اجرا است.
سرعت گرفتن اجرای پروژه‌های جهاد آبرسانی در آذربایجان‌غربی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، بوکان روز گذشته شاهد حضور هیاتی بلند پایه متشکل از حبیب زاده نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی، آقازاده معاون مهندسی و توسعه آب و فاضلاب کشور، شوندی مشاور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در امور مجلس شورای اسلامی، خوش سیرت مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، نجفی معاون بهره برداری و توسعه آب استان، خدابخش مسئول قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در غرب کشور بود.
 

خدایاری مدیر آب و فاضلاب بوکان در ابتدا گزارشی از وضعیت آب و فاضلاب در این شهرستان را بیان نمود و با اشاره به اینکه شهرستان بوکان دارای جمعیتی بالغ بر 270 هزار نفر می باشد و یکی از شهرستان های دارای تنش آب در سطح کشور است، افزود: تعدای از روستاهای شهرستان دارای تنش آبی هستند که با اجرای پروژه مجمتع 165 روستایی که در حال حاضر توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در حال اجرا است، مشکلات این روستاها نیز برطرف خواهد شد.
 

 آقازاده معاون مهندسی و توسعه آب و فاضلاب کشور گفت: پروژه جهاد آبرسانی جزو ابرپروژهای شاخص کشور است که بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی تا به امروز در کشور تعریف شده است و در قالب این پروژه تعداد 7136 روستا در سطح کشور از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار خواهد شد.
 

وی افزود پروژه جهاد آبرسانی در استان آذربایجان غربی در قالب 391 روستا تعریف شده که دارای پیشرفت فیزیکی بالای 30 درصد است.
 

معاون مهندسی و توسعه آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: در قالب این ابرپروژه مهم و حیاتی روستاهای دارای تنش آبی در سطح آذربایجان غربی از نعمت آب شرب سالم بهره مند خواهند شد.
 

وی که در حال بازدید از قسمتی از پروژه در شهرستان بوکان بود به یک سری مشکلات اشاره کرد و گفت: در بحث واگذاری زمین و استعلامات مشکلاتی پیش آمده بود که باعث کندی پروژه در ماه های اول شد که با توجه به پیشرفت فیزیکی پروژه نشان از تسريع پروژه پس از رفع مشکلات بوده و به میانگین کشوری رسیده است.
 

 خوش سیرت رییس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با ارائه گزارشی کامل و مفصلی از وضعیت پروژه ۱۶۷ روستایی بوکان گفت: یکی از برنامه های بسیار مهم وزارت نیرو در دولت سیزدهم طرح شکوهمند جهاد آبرسانی در سطح روستاهای کشور است که این پروژه در آذربایجان غربی در 391 روستای دارای مشکل تنش آبی با اعتبار بالغ بر 966 میلیارد تومان در قالب قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حال اجرا است.
 

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان غربی افزود : این پروژه در بوکان یکی از بزرگترین پروژه های جهاد آبرسانی در سطح کشور و بزرگترین پروژه آذربایجان غربی است که در قالب 165 روستا در حال انجام است.
 

وی در ادامه افزود این پروژه دارای 30 باب ایستگاه پمپاژ،  28 باب مخزن و 540 کیلومتر خط انتقال بوده و قرار است عملیات اجرایی آن در مدت 30 ماه توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) انجام شود.
 

نجفی معاون بهره برداری و توسعه آب آذربایجان غربی نیز ضمن اشاره به این که بوکان یکی از شهرهای دارای تنش آبی در سطح استان است افزود با اجرای این پروژه مشکل روستاهای بوکان به طور کامل مرتفع شده و مردم از آب پایدار و سالم برخوردار خواهند شد.
 

وی در ادامه افزود: متاسفانه در سالهای گذشته با توجه بارش کم نزولات آسمانی و همچنین پایین آمدن سطح آب های زیرزمینی، بسیاری از روستاهای ما با تنش آبی مواجه شده اند.
 

وی همچنین بر تعامل و همکاری های بیشتر در جهت سرعت بخشیدن به پروژه و رفع موانع موجود، واگذاری زمین مورد نیاز توسط کارگروه های استانی و شهرستانی تاکید کرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید