13:46|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 17 دی 1401 - 11:45
کد خبر: 18213
کارشناس سازمان هواشناسی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش:

تقویت سامانه بارشی در آذربایجان‌غربی

سامانه بارشی از امروز شنبه در شهرستان‌های مختلف تقویت می‌شود که نقاط جنوبی و مرکز استان بیشتر تحت تاثیر این سامانه خواهند بود.
تقویت سامانه بارشی در آذربایجان‌غربی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز،کارشناس سازمان هواشناسی آذربایجان غربی اظهار کرد: سامانه بارشی که از هفته گذشته وارد منطقه شده به صورت موقت روز جمعه غیر فعال شده بود، از امروز فعال شده و بارندگی در مناطق جنوبی استان از سر گرفته خواهد شد.
 

وی با بیان اینکه این شرایط تا روز دوشنبه در استان ادامه دارد افزود: بارش‌ها به صورت برف پیش بینی می‌شود ولی به علت وزش باد با سرعت بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت احتمال کولاک برفی در جاده‌های کوهستانی نیز وجود دارد.
 

کریمی ادامه داد: بارش‌های پراکنده ای هم روز گذشته در شهرهای جنوبی استان گزارش شد که بیشترین میزان آن، سه میلی‌متر بود.
 

وی با بیان اینکه هشدارهای لازم توسط اداره کل هواشناسی درباره لغزندگی جاده ها و کولاک برف و تجهیز خودروها به زنجیر چرخ منتشر شده است، اضافه کرد: شهروندان تا دوشنبه هفته جاری از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.
 

کارشناس سازمان هواشناسی به وضعیت دمایی شهرهای مختلف استان هم اشاره و عنوان کرد: در 24 ساعت گذشته ارومیه با چهار درجه زیر صفر، سردترین شهر آذربایجان غربی بود ضمن اینکه ماکو با ۹ درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر استان گزارش شد.
 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید