20:27|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 08 دی 1401 - 09:52
کد خبر: 18198

ترمیم ۵۵۰ متر از تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی به خط انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: ۶۰ درصد مشکل فنی در ۸۰۰ متر از تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه رفع شده است.
ترمیم ۵۵۰ متر از تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، خبرنگاران رسانه های مختلف آذربایجان غربی با حضور در طرح انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه از آخرین روند اجرایی این طرح بازدید کردند.

در این بازدید ۴۰ خبرنگار از ۷۰ رسانه خبری از بخش های مختلف طرح انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه به عنوان مهمترین طرح احیاء دریاچه ارومیه بازدید کردند و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت اجرایی طرح قرار گرفتند.

بازدید از عملیات ترمیم ۸۰۰ متر از بخش های آسیب دیده تونل ۳۶ کیلومتری نخستین مقصد خبرنگاران بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران از اتمام ۵۵۰ متر از بخش های آسیب دیده خبر داد و گفت : عملیات ترمیم ۲۵۰ متر باقی مانده تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید و تونل آماده انتقال ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب در فاز نخست خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای هر متر ترمیم تونل ۱ میلیارد تومان هزینه شده است افزود : اعتبارات ترمیم از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به استان تامین شده است و طرح مشکل اعتباری ندارد.

خبرنگاران استان در ادامه بازدید امروز از سد کانی سیب ، بند و کانال بادین آباد و هم چنین کانال ۱۴ کیلومتری انتقال آب به عنوان سه بخش مهم طرح بازدید خواهند کرد.

در حال حاضر کل طرح انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه از پیشرفت ۹۰ درصدی برخوردار است و تونل ۳۶ کیلومتری هم پیشرفت ۹۷ درصدی دارد.

دی ماه سال گذشته بود که فشار بالای آب در ۲ کیلومتر بخش آبرفتی بخش نخست تونل ۸۰۰ متر از تونل را با آسیب جدی مواجه کرد و از تیرماه با دستور رئیس جمهور و با حضور وزیر نیرو عملیات ترمیمم بخش آسیب دیده آغاز شد.

تاکنون برای اجرای طرح انتقال آب کانی سیب ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و پیش بینی میشود تا پایان کار ۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد دیگر هزینه شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید