18:26|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 08 آبان 1401 - 12:19
کد خبر: 18145

رگ‌های خشکیده دریاچه ارومیه

دریاچه ارومیه اینک در وضعیت بسیار نامطلوبی قرار گرفته است و می‌توان گفت دیگر آبی در رگ های این جاذبه طبیعی جریان ندارد.
رگ‌های خشکیده دریاچه ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز،  دریاچه ارومیه اینک در وضعیت بسیار نامطلوبی قرار گرفته است و می‌توان گفت دیگر آبی در رگ های این جاذبه طبیعی جریان ندارد.

با وجود اینکه طرح های بسیار زیادی با هزینه های هنگفت برای نجات و احیاء دریاچه ارومیه طراحی و برخی از آنها تا مرحله عملیاتی و اجرایی رسید اما متاسفانه هیچ کدام از آن ها به داد نگین فیروزه ای آذربایجان نرسید و امروز شاهد نفس های به شماره افتاده دومین دریاچه شور جهان هستیم.

در سال های گذشته حال خوب دریاچه ارومیه مسافران و گردشگران بسیار زیادی را از جای جای کشور و حتی خارج از کشور به خود جذب می‌کرد و در راستای جذب توریست و گردشگر تاثیر بسزایی داشت اما دیگر این جاذبه طبیعی به یک کویر بسیار عظیم نمکی تبدیل شده است.

متاسفانه در طول چند سال اخیر که زنگ هشدار خشک شدن دریاچه ارومیه به صدا درآمد ستاد احیاء هیچ عملکرد قابل توجهی در راستای جلوگیری از خشک شدن دریاچه ارومیه انجام نداد و متاسفانه بی توجهی مسئولان مربوطه در این حوزه همچنان ادامه دارد.

 در آینده نه چندان دور خشک شدن دریاچه ارومیه خسارات جبران ناپذیری به حوزه محیط زیست و کشاورزی وارد خواهد ساخت از این رو ضرورت دارد تا مسئولان مربوطه اقدامات اساسی در راستای جلوگیری از خسارات وارده را داشته باشند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید