23:32|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 23 مهر 1401 - 09:53
کد خبر: 18127
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش:

11 درصد خانوارهای آذربایجان‌غربی تحت پوشش کمیته امداد

در حال حاضر 11 درصد خانوارهای آذربایجان غربی تحت پوشش کمیته امداد هستند.
11 درصد خانوارهای آذربایجان‌غربی تحت پوشش کمیته امداد

عزیز سهندی، مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز اظهار کرد: براساس آخرین آمار موجود در حال حاضر 100 هزار خانوار در سطح استان آذربایجان غربی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که با احتساب این آمار 11 درصد خانوادههای آذربایجان غربی تحت پوشش کمیته امداد هستند.

وی افزود: به دلیل شرایط اقتصادی و مشکلاتی که در ایام شیوع بیماری کرونا برای کسب و کارها به وجود آمد درصد خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد اعتبارات کمیته امداد در حوزه حمایت و سلامت صرف می‌شود گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری 360 میلیارد تومان مبلغ حمایتی به صورت بلاعوض به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد پرداخت شده است.

سهندی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر 87 هزار خانوار در سطح استان آذربایجان غربی که تحت پوشش کمیته امداد هستند به صورت مستمر ماهیانه دریافت می‌کنند.
وی به حمایت از اشتغال و کار آفرینی اشاره و ادامه داد: در 6 ماهه نخست سال جاری در حوزه اشتغال 4 هزارو 550 فقره تسهیلات به صورت قرض الحسنه پرداخت شده است و 6 هزار فرصت شغلی در این مدت فراهم شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی به همکاری بیش از پیش بانک ها در حوزه پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد تاکید کرد و گفت: 50 درصد وام های پرداختی در حوزه کشاورزی و دامپروری است.

وی افزود: این مجموعه در کنار ایجاد اشتغال، آموزش و مهارت آموزی در حوزه های مختلف را نیز برای متقاضیان فراهم می‌نماید.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید