15:42|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 14 مهر 1401 - 11:03
کد خبر: 18123

قطع اینترنت و مانع بزرگ برای کسب و کارها

محدودیت و قطعی اینترنت این روزها مشکلات فراوانی را برای کسب و کارهای اینترنتی به وجود آورده است.
قطع اینترنت و مانع بزرگ برای کسب و کارها

سرویس اجتماعی باریش نیوز، بیش از دو هفته از ایجاد محدودیت اینترنت در کشور می‌گذرد اما این موضوع همچنان در حال تدوام است و کابرانی که از این طریق مشغول به فعالیت هستند را به شدت با مشکل مواجه کرده است.

وزیر کشور در چند روز گذشته اعلام کرده بود که تا پایان یافتن نا آرامی ها در برخی از شهرهای کشور محدودیت اینترنت ادامه خواهد داشت با توجه به بررسی ها در حال حاضر وضعیت اغتشاش و نا آرامی در برخی از شهرها آرام گرفته اما قطعی اینترنت و محدودیت اینستاگرام و واتساپ همچنان ادامه دارد.

با قطعی سراسری و اختلال در اینترنت کسب و کارهای اینترنتی روزانه حداقل با زیان 3 هزار میلیارد تومانی مواجه شده اند و در این میان معیشت 10 میلیون نفر از شهروندان تنها به دلیل قطعی و فیلتر شدن اینستاگرام به خطر افتاده است.

در شرایطی که اغلب خدمات در مکان های مختلف مانند مراکز بهداشتی و درمانی، داروخانه ها، خرید و فروش انواع پوشاک و خوراک و سایر کالاها از طریق اینترنت انجام می‌شود به نظر تدوام این شرایط می‌تواند بسیار آسیب زا و در برخی موارد غیر قابل جبران باشد.

از طرف دیگر فعالیت شبکه های اجتماعی در حوزه خبر و اطلاع رسانی بسیار حائز اهمیت است و مردم به راحتی می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند و از اتفاقات روز آگاه باشند.

به طور مثال در زلزله روز گذشته که در شهرستان خوی به وقوع پیوست اطلاع رسانی شبکه های اجتماعی نقش بسزایی در آگاهی مردم داشت لذا انتظار می‌رود مسئولان ذی ربط با توجه به اهمیت این موضوع نسبت به حل اختلالات اینترنت اقدامات لازم را به عمل برسانند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید