17:45|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 14 مهر 1401 - 09:13
کد خبر: 18122
وقوع زمین لرزه 5.4 ریشتری در خوی:

زلزله خوی تلفات جانی نداشته است

زلزله 5.4 ریشتری بامداد روز چهارشنبه 13 مهرماه در خوی، خوشبختانه تلفات جانی نداشته است اما به بیش از 500 واحد مسکونی خسارت جدی وارد شده است.
زلزله خوی تلفات جانی نداشته است

سرویس اجتماعی باریش نیوز، بامداد روز چهارشنبه 13 مهرماه زلزله ای به قدرت 5.4 ریشتر شهرستان خوی را لرزاند که شدت آن در شهرهای ارومیه و تبریز و برخی از کشورهای همسایه نیز احساس شد.

 براساس اعلام مرکز لرزه نگاری موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران ،  این زلزله در ساعت ۳ و ۵۱ دقیقه و ۲۸ ثانیه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در منطقه ایواوغلی خوی روی داد.

طبق اعلام مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی خوشبختانه این زلزله خسارات جانی نداشته اما به تعدادی از اماکن مسکونی خسارت جدی وارد شده است.

 استاندار آذربایجان غربی با اشاره به خسارت کلی و جزئی زمین لرزه ۵.۴ ریشتری خوی به صدها منزل مسکونی در این شهرستان گفت: تاکنون ۵۰ واحد روستایی بر اثر این زمین لرزه به صورت کامل تخریب شده است.

محمدصادق معتمدیان در حاشیه عیادت از مصدومان زمین لرزه خوی در گفت وگوی خبری افزود: ۱۲ روستای این شهرستان به طور جدی درگیر بحران زلزله هستند و با بررسی ارزیاب‌ها، بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی دچار خسارت شده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد، حدود ۴۵۰ واحد خسارت بین ۲۰ تا ۵۰ درصد دیده است، اظهار کرد: همچنین خسارت به زیرساخت‌های برق و آب در این شهرستان وارد شده، ولی مشکل خاصی نداریم و آب و برق هم در همه مناطق شهر و روستایی وصل است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به مراجعه ۵۲۸ نفر تاکنون به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهرستان خوی و شهرستان‌های همجوار ادامه داد: ۱۳۵ نفر از این تعداد بستری شده و مابقی خدمات سرپایی دریافت کرده‌اند.

معتمدیان اضافه کرد: از این تعداد (بستری‌ها)، پنج نفر عمل جراحی داشتند و مابقی وضعیت عمومی شان خوب بوده و تحت درمان و مداوا قرار دارند.

وی با اشاره به آماده باش همه نهادها در قالب مدیریت بحران در این شهرستان افزود: اورژانس، هلال احمر، پلیس، بنیاد مسکن و دهیاران پای کار بوده و اکیپ‌های هلال احمر و بنیاد مسکن در حال ارزیابی در خوی و شهرها و روستاهای اطراف هستند.

کانون این زمین لرزه در هفت کیلومتری شهر خوی و در یک شهرک مسکونی (شهرک ولیعصر) بوده و مهم ترین علت کاهش تلفات جانی و مالی وجود ساختمان‌های نوساز با ایمنی بالا در این منطقه است.

پس لرزه ها در خوی همچنان ادامه دارد و بامداد امروز منطقه خوی پنج بار با شدت های بین 2 تا 3 ریشتری لرزیده است.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید