21:02|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 24 شهریور 1401 - 12:20
کد خبر: 18109

ضرورت ساماندهی معتادان متجاهر در ارومیه

این روزها وجود معتادان متجاهر نمای شهر را بر هم زده که این موضوع اهتمام و نظارت ویژه مسئولان را می‌طلبد.
ضرورت ساماندهی معتادان متجاهر در ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، اعتیاد به مواد مخدر یکی از معضلات و آسیب های مهم اجتماعی به شمار می‌رود و این موضوع زمینه بروز مشکلات دیگری مانند بزهکاری را در سطح جامعه افزایش می‌دهد.

با توجه به مشاهدات میدانی در سال های گذشته آمار معتادان به نسبت اکنون بسیار کم بود اما این روزها که می‌خواهی از منزل خارج شوی، محال ممکن است که تا رسیدن به مقصد مورد نظر با تعداد زیادی از معتادان در شهر روبه رو نشوی.

گوشه و کنار شهر ارومیه ، بوستان ها، فضاهای تفریحی و رفاهی، چهارراه ها، کوچه و خیابان و هر جا که ممکن است محلی برای خواب و گذرگاهی برای معتادان شده که نارضایتی و واکنش شهروندان ارومیه ای را در پی داشته است.

اما موضوع قابل تامل و قابل نقد، سکوت و عدم نظارت مسئولان مربوطه است که هیچ گونه واکنش و عملکردی نسبت به شناسایی، جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر ندارند و همچنان نسبت به این موضوع بی اهمیت هستند.

تداوم چنین وضعیتی در شهر قطعا آثار نامطلوب روانی برای شهروندان دارد و سیما و منظر و فضای شهری را به شدت مخرب کرده و چهره شهر را بر هم زده است.

متاسفانه زیر سایه بی تدبیری مسئولان، نمای شهر ارومیه روز به روز پست رفت می‌کند و این تنها بخشی از مشکلات این شهر است که به راحتی قابل لمس می باشد و نیاز است تا متولیان و مسئولان مربوطه عملکرد قابل توجه و چشمگیری در این زمینه داشته باشند.
   
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید