02:15|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 13 مرداد 1401 - 11:22
کد خبر: 18091

مراکز بهداشتی که بهداشت ندارند!

برخی از مراکز بهداشتی و درمانی در ارومیه از نظافت و بهداشت محیط مطلوبی برخوردار نیستند که این امر موجب نارضایتی مردم شده است.
مراکز بهداشتی که بهداشت ندارند!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، مراکز بهداشتی و درمانی با توجه به اینکه با مراجعه بیماران سروکار داشته و ارتباط مستقیمی با سلامتی مردم دارند باید الگوی نظافت و سمبل پاکیزگی و بهداشت باشند.

در برخی از موارد وجود میکروب، آلودگی، عدم اجرای مقررات بهداشتی، آب و مواد غذایی، رختشوخانه، فاضلاب، مواد زائد و عدم مراعات نظافت شخصی و عمومی در این مکان ها سبب بروز اغلب عفونت‌ها و بیماری ها می‌شود.

برای جلوگیری از انتشار این گونه آلودگی ها نیاز به استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی برای افزایش سطح بهداشت محیط بیمارستان ها و پاک سازی سطوح از انواع میکروب و باکتری ها و عوامل بیماری زا بسیار حائز اهمیت است.

با توجه به پیام های مردمی پایگاه خبری باریش نیوز و مشاهدات میدانی، در برخی موارد اصول و فنون نظافت در مراکز بهداشتی درمانی به خوبی رعایت نمی‌شود و این امر سبب گلایه شدید مردم شده است.


شهر ارومیه با توجه به دارا بودن از چند بیمارستان تخصصی و تعداد زیادی مراکز بهداشتی و درمانی از عمده شهرهایی است که افراد زیادی از شهرستان‌ها و استان های دیگر برای مراجعه به پزشک به این شهر سفر می‌کنند و در شأن این شهر نیست که مراکز درمانیش از وضعیت مطلوب بهداشتی و نظافتی برخوردار نباشد و موجب نارضایتی مردم شود.

به نظر می‌رسد متولیان امر در حوزه بهداشت باید نظارت و کنترل بیشتری در مورد اجرای بهداشت محیط در مراکز درمانی، بهداشتی و بیمارستان ها داشته باشند تا تهدیدهای ناشی از عدم رعایت بهداشت در این مراکز به حداقل برسد و کیفیت فرایند بهداشت در بیمارستان ها ارتقاء یابد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید