08:35|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 10 مرداد 1401 - 11:38
کد خبر: 18083
یادداشت:

بی‌احتیاطی‌هایی که جان می‌گیرند

بی احتیاطی هایی که از سوی برخی افراد در حین رانندگی روی می‌دهد منجر به از دست دادن جان خود، عزیزان و یا دیگران می‌شود.
بی‌احتیاطی‌هایی که جان می‌گیرند

 سرویس اجتماعی باریش نیوز، تصادف، حادثه ای تلخ و ناگوار که متاسفانه بر اثر بی احتیاطی و یا به طور ناخواسته روی می‌دهد و در بیشتر مواقع تلفات جانی و مالی بر جای می‌گذارد.

حوادث رانندگی سالانه موجب مرگ افراد زیادی می‌شود که یا براثر بی احتیاطی خودشان یا بر اثر بی ملاحضگی دیگران جان خود را از دست می‌دهند و این روزها هم متاسفانه روزی نیست که اخبار ناگوار تصادف و سوانح رانندگی به گوشمان نرسد.

یکی از عوامل مهمی که در بروز حوادث رانندگی نقش مهمی دارد و حرف اول را می‌زند رعایت نکردن قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی، سرعت بالا و بی احتیاطی به هنگام رانندگی است که به نظر می‌رسد سهم اساسی در سوانح رانندگی دارد.

شرایط محیطی و بی تردید وضعیت خیابان و جاده ها نیز در بروز چنین حوادث تلخ و ناگواری بی تاثیر نیست، که این مسئله توجه و دقت پیش از پیش رانندگان و تمرکز به هنگامی رانندگی را می‌طلبد.

بروز سوانح رانندگی در جاده های درون شهری و برون شهری آذربایجان غربی نیز چشمگیر است و متاسفانه هر هفته شاهد بروز تصادف ناگوار در مسیرهای مواصلاتی استان هستیم.

استان آذربایجان غربی بیش از 12 کیلومتر جاده دارد که از این میزان، بیش از 3 هزار و 500 کیلومتر جاده اصلی، فرعی، بزرگراه و آزاد راه است براساس گزارش سال گذشته سالانه حدود 500 نفر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست می‌دهند و افزون بر 10 برابر این عدد نیز مصدوم می‌شوند که این آمار تعداد کمی نیست.

 برای کاهش این تعداد از تلفات سوانح جاده ای هر کسی در جایگاه خود مسئول است و باید تلاش همگانی صورت بگیرد به نظر می‌رسد رعایت هر چه بیشتر قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، حفظ آرامش حین رانندگی و اجتناب از عجله کردن، اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده های مواصلاتی استان و کنترل بر نحوه عملکرد رانندگان در جاده می‌تواند نقش اثرگذاری در کاهش تلفات جاده ای به همراه داشته باشد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید