19:18|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 08 مرداد 1401 - 09:55
کد خبر: 18075

رنگ قرمز کرونایی به نقشه آذربایجان‌غربی بازگشت

براساس آخرین رنگ بندی نقشه کرونایی در آذربایجان غربی وضعیت شهرستان‌های چایپاره و نقده قرمز شد.
رنگ قرمز کرونایی به نقشه آذربایجان‌غربی بازگشت

سرویس اجتماعی باریش نیوز، بعد از گذشت مدتی که وضعیت کرونا در کشور و همچنین در شهرهای مختلف آذربایجان غربی به ثبات نسبی رسیده بود اما سهل انگاری و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی سبب شد تا آمار مبتلایان و بستری های ناشی از این بیماری روند افزایشی داشته باشد.

کارشناسان وزارت بهداشت همواره اعلام کرده اند که کاهش آمارها به معنای پایان کرونا نیست و همانند روزهای ابتدایی شیوع این بیماری باید نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حساس باشیم و در مکان های عمومی و پرخطر حتما از ماسک استفاده کنیم.

روز گذشته براساس آخرین رنگ بندی نقشه کرونایی در آذربایجان غربی شهرستان های نقده و چایپاره در وضعیت قرمز کرونایی و شهرستان‌های ارومیه، خوی و شاهین دژ در وضعیت نارنجی قرار گرفته اند.

همچنین طبق آخرین گزارش اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان، شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت، چالدران و سلماس در شمال آذربایجان غربی و شهرستان های مهاباد، بوکان، میاندوآب، اشنویه، تکاب، پیرانشهر و سردشت در جنوب استان در وضعیت زرد قرار دارند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در یک هفته گذشته وضعیت رنگ بندی کرونایی شهرستان نقده از آبی به قرمز و شاهین‌دژ از آبی به نارنجی تغییر یافته که این موضوع نشان از افزایش جهشی شیوع ویروس کرونا در این دو شهرستان است.

انجام واکسیناسیون توسط همه گروه های سنی و رعایت بیش از پیش دستورالعمل های بهداشتی نقش بسیار مهمی در پیشگیری از ابتلا به کرونا و سویه های جدید آن دارد که در صورت عدم رعایت این موارد باید باز هم شاهد بازگشت روزهای سخت و بحرانی باشیم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید