09:19|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 06 مرداد 1401 - 11:15
کد خبر: 18074

سرگردانی در مطب‌های بدون پوز!

نبود دستگاه کارت خوان در برخی از مطب های پزشکی رنجی دیگر بر تن بیماران و مراجعه کنندگان است.
سرگردانی در مطب‌های بدون پوز!

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، مالیات به عنوان یکی از مهم ترین منابع درآمدی دولت، به دو گروه مالیات های مستقیم و مالیات های غیر مستقیم تقسیم شده است.

مالیات های مستقیم دارای زیر مجموعه های متعددی بوده که یکی از انواع آن، مالیات بر درآمد است. در این نوع از مالیات مودیان مالیاتی باید در پایان هر سال مالی، با ثبت نام و ارسال اظهار نامه مالیاتی، اطلاعات مربوط به میزان درآمد، سود، زیان و هزینه های خود را برای سازمان امور مالیاتی کشور ارسال کنند.

در شرایط کنونی اقتصاد بیشتر کشورهای توسعه یافته بر پایه مالیات اداره می‌شود اما این موضوع در کشور ما آن طور که باید و شاید جای خود را پیدا نکرده و متاسفانه برخی مودیان  قانون را نقض کرده و از پرداخت مالیات اجتناب می کنند.

شاید اگر در خصوص مالیات و پرداخت و صرف آن در امورات مختلف شفاف سازی و اطلاع رسانی نافذی در بین مردم صورت می‌گرفت نظر و آگاهی افرادی که از پرداخت مالیات فراری هستند نیز تغییر می‌کرد.

یکی از مواردی که این روزها مردم و به ویژه بیماران مراجعه کننده به مطب پزشکان را با مشکل مواجه کرده عدم استفاده از دستگاه کارت خوان در مطب های پزشکی است که سبب مشقت بیماران و همراهانشان شده است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اسفند 1400 در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، جزء 2 بند (ح) تبصره 6 ماده واحد لایحه بودجه را تصویب کردند.

براساس این مصوبه، کلیه صاحبان حرفه و مشاغل پزشکی، داروسازی و دامپزشکی و فروشندگان تجهیزات پزشکی که پروانه کار آن ها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا سازمان نظام پزشکی ایران صادر می‌شود و کلیه اشخاص شاغل در کسب و کارهای حقوقی اعم از وکالت و مشاوره حقوقی و خانواده، مکلف هستند که از پایانه فروشگاهی استفاده کنند.

مستنکفین از اجرای این حکم حسب مورد و براساس دستورالعملی توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی با همکاری وزارت بهداشت تهیه شده به پرداخت جریمه یا لغو پروانه پزشکی اشتغال محکوم می‌شوند.

ضرورت دارد پذیرش افراد در مراکز درمانی و مطب پزشکان باید در ساده ترین شکل ممکن و بدون دغدغه و سرگردانی صورت بگیرد چرا که افرادی که دچار بیماری هستند و با رنج و درد نزد پزشک مراجعه می‌کنند با دغدغه دیگری مواجه نشوند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید