11:51|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 26 تیر 1401 - 12:28
کد خبر: 18059
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد:

رشد نزدیک به ۲۰ درصدی جابجایی مسافر برون شهری توسط ناوگان حمل و نقل عمومی آذربایجان غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از رشد نزدیک به ۲۰ درصدی جابجایی مسافر برون شهری توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان خبر داد.
رشد نزدیک به ۲۰ درصدی جابجایی مسافر برون شهری توسط ناوگان حمل و نقل عمومی آذربایجان غربی

به گزارش پایگاه خبری باریش نیوز به نقل از روابط عمومی این سازمان، پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: در سه ماهه اول سال جاری افزون بر ۹۴۸ هزار نفر مسافر در قالب بالغ بر ۱۲۶ هزار سفر در استان جابجا شده که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش ۲.۷۳ درصدی را در تعداد سفر و افزایش ۱۹.۱۶ درصدی را در تعداد مسافر نشان می دهد.

وی اظهار داشت : طبق آمار تا پایان خرداد ماه سال جاری ۵۴۷ دستگاه اتوبوس و ۱۳۴۲ دستگاه سواری نیز کار جابجایی مسافرین در استان را برعهده داشتند که عمر متوسط ناوگان اتوبوسی ۱۲.۷ سال و سواری ۱۲.۷۶ سال بوده است.

آرامون ادامه داد: بر اساس آخرین آمار ۹۷۴ دستگاه ناوگان مینی بوسی در سطح استان کار جابجایی مسافرین را بویژه در محورهای روستایی برعهده دارند.

این مقام مسئول گفت: هم اکنون ۱۳۳ شرکت ، موسسه و شعبه مسافری شامل ۸۲ شرکت ، ۲۰ موسسه و ۳۱ شعبه در سطح استان فعال بوده و کار جابجایی مسافرین را انجام می دهند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید