18:52|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 22 تیر 1401 - 12:49
کد خبر: 18048
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی خبرداد:

شکسته شدن رکورد مصرف آب در ارومیه

​​​​​​​مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از ثبت رکورد بیشترین میزان مصرف آب در ارومیه در شبانه روز گذشته خبرداد.
شکسته شدن رکورد مصرف آب در ارومیه

به گزارش پایگاه خبری باریش نیوز، لطیف خوش سیرت با بیان اینکه کلیه تاسیسات تامین آب شرب دراستان و شهرستان ارومیه با تمام ظرفیت در مدار بهره برداری قرار دارند، اظهار داشت: درشبانه روز گذشته هر فرد در شهرستان ارومیه بطور متوسط 210 لیتر آب مصرف کرده که این میزان از استاندارد تعریف شده 150 لیتر بسیار بالا است.

وی افزود: این اضافه مصرف طبیعتا در بخش شرب صورت نمی گیرد و عمده این مصرف در مصارف غیرضرور و شستشوی اتومبیل، حیاط منازل و کوچه ها است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با دعوت از مشترکین برای رعایت الگوی مصرف و کاهش مصارف غیر ضرورگفت: 60درصد مردم استان خصوصا در شهرستان ارومیه الگوی مصرف آب را رعایت و 4 درصد نیز جزو مشترکین پرمصرف هستند که از این میزان نیز 15درصد در ردیف مشترکین بدمصرف قرار دارند.

خوش سیرت با اشاره به مشکلات قطعی و افت فشار آب در برخی مناطق شهر ارومیه در روز گذشته اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب قطعی آب بدون برنامه  ریزی شده نداشته و مشکلات اینچنینی نیز در اثر افزایش مصرف و کاهش سطح آب مخازن ذخیره ایجاد می شود.

وی گفت: در شهرک های ایثار وکارگران ارومیه و مناطقی که در ارتفاعات قرار دارند، سطح آب ورودی به مخازن بلافاصله در اثر افزایش مصرف کاهش یافته و این امر موجب بروز افت فشار و گاها نیز باعث قطع جریان آب شرب مشترکین می شود.

وی افزود: مشترکین آب، تنها با کاهش 10 تا 15 درصدی مصارف اضافه و غیر ضرور خود این امکان را فراهم می کنند تا کلیه مشترکین در مناطق شهرها و روستاهای استان در فصل گرم سال، از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شوند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید