17:47|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 18 تیر 1401 - 11:32
کد خبر: 18037
در خطبه‌های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه ارومیه مطرح شد:

رعایت عفاف و حجاب در جامعه موجب تحکیم بنیان خانواده است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: باید توجه داشت که رعایت عفاف و حجاب در جامعه، موجب تحکیم بنیان خانواده است و همه باید در این خصوص اهتمام داشته باشند.
رعایت عفاف و حجاب در جامعه موجب تحکیم بنیان خانواده است

به گزارش پایگاه خبری باریش نیوز، حجت الاسلام سید مهدی قریشی ظهر جمعه 17 تیر در جمع نمازگزاران ارومیه با بیان اینکه ایجاد تزلزل در بنیان خانواده‌های ایرانی، هدف اصلی هجمه‌های فرهنگی دشمنان است که باید با توجه ویژه به انجام آموزه‌های اسلامی در مقابل آن‌ها ایستاد، اظهار کرد: در کنار ایجاد پوشش توسط بانوان، مردان نیز باید چشم‌های خود را از نامحرم بپوشانند زیرا این موارد به صورت صریح در قرآن کریم آمده است.
 

وی اظهار کرد: علاوه بر حجاب پوشش و حجاب نگاه، در آموزه‌های اسلامی، حجاب زبان نیز مطرح است و باید در این خصوص هم مردم در زمان سخن گفتن با نامحرمان، حجاب زبان خود را رعایت کنند.
 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی در بخش دیگری با اشاره به فرارسیدن روز عرفه، دعای این روز را یکی از ادعیه مهم و پر از مفاهیم الهی عنوان کرد و ادامه داد: این دعا در روز عرفه توسط امام حسین (ع) قرائت شده و مفاهیم نابی دارد که نباید از آن غفلت کرد.
 

حجت الاسلام قریشی تاکید کرد: دعا جایگاه ویژه‌ای در آموزه‌های دینی و اسلامی دارد و خداوند نیز همه ادعیه بندگان خود را مستجاب می‌کند بنابراین از دعا به ویژه دعای عرفه نباید غفلت کرد.
 

وی گفت: روز عرفه بهترین روز برای اجابت دعا و تضرع به درگاه الهی است بنابراین باید از این فرصت برای دعا در راستای رفع مشکلات بهره ببریم.
 

وی همچنین با تبریک فرارسیدن عید سعید قربان به عنوان عید بندگی خداوند متعال افزود: این روز، روز پرعظمت و نماد عبودیت و تسلیم در برابر پروردگار است که باید در نماز مربوط به عید سعید قربان، حضور پرشوری داشته باشیم و افرادی که می‌توانند، در این روز قربانی کنند که ثواب بسیاری دارد.
 

امام جمعه ارومیه همچنین بر پرداخت مالیات در راستای اجرای طرح‌های مختلف عمرانی و همچنین افزایش رفاه اجتماعی تاکید کرد و ادامه داد: پرداخت مالیات، یک عمل خیر است و می‌توان از این طریق بسیاری از محرومیت‌ها را رفع کرد.
 

حجت الاسلام قریشی اضافه کرد: مسئولان اجرایی هم باید تلاش کنند تا تخصیص کامل اعتبارات برای آذربایجان‌غربی صورت گیرد و بانک‌ها هم همراهی لازم را در اعطای تسهیلات به بخش تولید داشته باشند تا زمینه ارتقای شاخص‌های استان فراهم شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید