12:47|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 16 تیر 1401 - 13:36
کد خبر: 18036

سرعت‌گیرهای غیراستاندارد؛ معضلی لاینحل در خیابان‌ها و معابر کلانشهر ارومیه

شمار بسیار سرعت‌گیرهای غیر استاندارد در خیابان‌ها و معابر سطح شهری ارومیه، موجب نارضایتی اکثریت شهروندان شده و ساماندهی آن‌ها، مطالبه بحق آنان می‌باشد که توجه متولیان و استانداردسازی در این زمینه را می‌طلبد.
سرعت‌گیرهای غیراستاندارد؛ معضلی لاینحل در خیابان‌ها و معابر کلانشهر ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، نصب سرعت‌گیر در مناطق مختلف شهری یکی از یکی از مهمترین راه‌های کاهش میزان تصادفات و کنترل عبور و مرور در معابر شهری است که بایستی با استانداردهای لازم (عرض و ارتفاع مناسب، جایگذاری مناسب، رنگ آمیزی، تعداد سرعت گیر در مسافت) نصب شوند.

متاسفانه سهل انگاری مسئولان در رابطه با  استاندارد سازی سرعت‌گیرهای موجود در سطح شهری ارومیه موجب گلایه شهروندان و وارد نمودن خسارات مالی بسیاری به خودروها شده است، بطوریکه با یک بار عبور از خیابان‌ها و معابر شهری خواهیم دید که سرعت‌گیرهایی که جهت کاهش سرعت تردد وسایل نقلیه نصب شده است فاقد استاندارد هستند.

در ادامه به صراحت می‌توان گفت که وجود سرعتگیرهای غیر استاندارد، موجب آسیب دیدن جلوبندی، سیستم ترمز و کلاچ خودرو ها و وسایل نقلیه شده و در وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه خسارات مالی بسیاری را برای افراد متحمل میسازد.

متاسفانه سرعتگیرهای موجود در خیابان ها و معابر شهری ارومیه نه تنها در مکانی مناسب نصب نشده بلکه به وفور شاهد افزایش روزافزون تعداد سرعت‌گیرها حتی در کوچه های شهر هستیم.

باتوجه به تصاویر و پیام های دریافتی از سوی مخاطبان، نصب خودسرانه سرعتگیر در کوچه‌ها توسط برخی شهروندان زیر سایه بی توجهی مسئولان شهری موجب آلودگی بصری در شهر شده و مشکلاتی در تردد افراد ایجاد کرده است.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید