12:32|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 16 تیر 1401 - 13:00
کد خبر: 18035

مصرف آب در آذربایجان‌غربی ۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: در آستانه تابستان، میزان مصرف آب در استان ۲۰ درصد نسبت به روزهای دیگر سال افزایش داشته است.
مصرف آب در آذربایجان‌غربی ۲۰ درصد افزایش یافت

به گزارش پایگاه خبری باریش نیوز، لطیف خوش سیرت، مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی در رابطه اینکه در حال حاضر در سطح ۴۸ شهر و بیش از دو هزار و۵۰ روستای استان خدمات آبرسانی انجام می‌شود، اظهار کرد: سرانه مصرف در استان از استانداردهای تعریف شده بسیار بالاست که این امر لزوم توجه بیشتر به رعایت الگوی مصرف و استفاده بهینه از آب را بیش از پیش نمایان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمار، سرانه مصرف در روستاهای استان ۲۱۰ لیتر و در شهرها ۲۰۰ لیتر است، ادامه داد: ۲۰ درصد مصرف آب در استان نسبت به روزهای دیگر سال افزایش داشته است در حالی که استاندارد تعریف شده برای مصرف سرانه آب در استان ۱۳۰ لیتر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی افزود: با ۲۰ درصد کاهش مصارف غیرضرور که عمدتاً در آشپزخانه‌های منازل صورت می‌گیرد، علاوه بر تأمین آب شرب تمام مناطق استان و جلوگیری از افت فشار آب، نیازی به سرمایه گذاری و ایجاد زیرساخت‌های جدید نخواهد بود.

خوش سیرت همچنین از اتمام عملیات آبرسانی به ۲۲۰ روستای استان در سال جاری و در قالب قرارداد با با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) خبر داد و گفت: با عقد قرارداد فی مابین شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و با استفاده از ظرفیت اعتبارات محرومیت زدایی در بخش آبرسانی قرار است عملیات اجرایی آبرسانی به ۳۷۹ روستای استان انجام شود.

وی اعتبار پیش بینی شده برای این پروژه‌ها را ۹۶۶ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: عملیات اجرایی آبرسانی به این روستاها آغاز شده و تا پایان سال جاری آب شرب ۲۲۰ روستا اتمام و وارد مدار بهره برداری خواهند شد.

خوش سیرت پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: برابر برنامه زمانبندی شده، پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها مناسب بوده و با توجه به گذشت سه ماه از آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌ها در برخی پروژه‌ها نیز از برنامه زمانبندی شده جلوتر هستیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید