07:33|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 15 تیر 1401 - 13:15
کد خبر: 18030

گرانی لوازم خانگی، مهم‌ترین عامل در افزایش سن ازدواج جوانان

گرانی کالا و لوازم خانگی معضلی که طی سال‌های اخیر فرصت ازدواج را از بیشتر جوانان دریغ کرده و زمینه را برای گله‌مندی والدین از عملکرد مسئولان را فراهم آورده که انتظار می‌رود با اتخاذ تدابیری این مشکل رفع گردد.
گرانی لوازم خانگی، مهم‌ترین عامل در افزایش سن ازدواج جوانان

سرویس اقتصادی باریش نیوز، طی سال‌های اخیر با افزایش بی‌رویه قیمت لوازم خانگی برخی از مسئولان وعده کاهش قیمت‌ها را داده و همچنان بی‌تفاوت نسبت به این موضوع هستند.

متأسفانه روزبه‌روز با گرانی‌ لجام‌گسیخته اجناس، کالاهای مورد نیاز برای افراد روبه‌رو هستیم، مسئله‌ای که دیگر هیچ‌کسی دل‌خوشی از این بابت ندارد و نگرانی‌ها روزبه‌روز افزایش می‌یابد.

لازم به ذکر است که در این میان بیشترین ضرر به اقشار ضعیف و متوسط جامعه تحمیل می‌شود و متاسفانه هیچ‌کسی نیست که برای حال این قشر دوایی کند.

مسئله قابل تامل این است که مسئولانی که جوانان را به امر ازدواج تشویق می‌کنند، گویا از این گرانی‌ها خبر نداشته و در این شهر زندگی نمی‌کنند وگرنه با این شرایط اقتصادی چاره‌ای برای ضعف مدیریتی خود در کنترل قیمت‌ها می‌اندیشیدند.

کاهش آمار ازدواج و در پی آن افزایش سن ازدواج گویای این مسئله است که جوانان رغبتی به ازدواج  نداشته و ترجیح می‌دهند بار مسئولیت زندگی جدیدی را با این سختی به دوش نکشند.

درهرحال به صراحت می‌توان گفت که این روزها حال‌وروز مردم خوش نیست و از مسئولان انتظار می‌رود در راستای کنترل و نظارت بر بازار لوازم خانگی تمام تلاش خود را بکار گیرند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید