12:43|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 14 تیر 1401 - 12:12
کد خبر: 18026

کانال‌های بدون درپوش در کمین جان شهروندان ارومیه‌ای

طی سال‌های اخیر مشکل کانال‌های بدون درپوش در کلانشهر ارومیه به یکی از اساسی‌ترین مشکلات شهروندان این شهر تبدیل شده که انتظار می‌رود متولیان امر در جهت رفع آن تمام تلاش خود را بکار برده و برنامه ای اتخاذ نمایند.
کانال‌های بدون درپوش در کمین جان شهروندان ارومیه‌ای

سرویس اجتماعی باریش نیوز، باگذر از سطح شهری ارومیه خواهیم دید که مناطق حاشیه نشین در این کلانشهر به علت توسعه ناعادلانه و سیاست‌گذاری‌های غلط از داشتن برخی امکانات عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و ورزشی محروم مانده است.

در واقع می‌توان گفت به دلیل مهاجرت و افزایش جمعیت در این مناطق، مسئولین شهری ضمن اینکه نتوانسته‌اند یک برنامه جامع شهری برای جلوگیری از مهاجرت به حاشیه شهری تدوین کنند، بلکه از ساماندهی این مناطق نیز جا مانده‌اند.

مشکل ساماندهی، درپوش گذاری و لایروبی جوی‌ها و کانال‌های آب سال‌هاست که به معضلی جدی در این شهر تبدیل شده و موجب گله‌مندی شهروندان شده است و متاسفانه در مقابل این مسئله متولیان فقط نظاره‌گر هستند.

باتوجه به فرارسیدن فصل گرما، حشرات موذی همانند سال‌هاي گذشته مهمان ناخوانده خانه‌هاي مردم و كوچه‌ها شده‌اند؛ اما مشكلی که بیش از وجود حشرات موذی موجب متحمل شدن زیان به شهروندان شده است عدم درپوش‌گذاری کانال‌های آب سطح شهری بخصوص در مناطق حاشیه‌نشین شده است.
 
لازم به ذکر است که وجود کانال‌های بدون حفاظ طی سال گذشته موجب مرگ دو کودک شد و غم عمیقی بر دل افراد برجای گذاشت که به صراحت می‌توان گفت حاصل بی‌تدبیری مسئولان امر می‌باشد.

طی پیگیری این پایگاه خبری مبنی بر رفع و رسیدگی موضوع فوق، متاسفانه ارگان‌های مربوطه نه تنها پاسخگو نبوده بلکه همچنان بی‌توجه به این موضوع می‌باشند و موجبات گله‌مندی ساکنان این مناطق را فراهم آورده است.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید