23:17|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 13 تیر 1401 - 15:05
کد خبر: 18024
مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان در گفت‌وگو با باریش:

همه چیز درباره بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر/چه کسانی مشمول هستند؟

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی از کسب رتبه بیستم استان در صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر کشوری خبر داد.
همه چیز درباره بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر/چه کسانی مشمول هستند؟

سیروس محمودیان، مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایرآذربایجان‌غربی طی گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز اظهار کرد: صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر بعنوان یک بیمه اجتماعی دارای مزایای مستمری، بازنشستگی، از کار افتادگی، فوت و امکان انتقال سوابق بیمه‌پردازی است؛ بطوریکه اگر فردی بیمه‌پرداز این صندوق باشد پس از گذشت مدت زمان تعیین شده می‌تواند درخواست بازنشستگی خود را اعلام نموده و مستمری خود را دریافت نماید.
 

وی در ادامه، بابیان اینکه این صندوق حمایتی و دولتی است، افزود: این صندوق بیمه‌ای ارزانترین و اقتصادی‌ترین بیمه کشوری است که دارای مزایای مستمری، از کار افتادگی، بازنشستگی و فوت است.
 

وی تصریح کرد: هم اکنون ۹۵ کارگزاری در استان درحال فعالیت بوده و ۵ هزار نفر از صندوق مستمری دریافت می‌کنند.
 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی استان تاکید کرد: افراد از ۱۸ سالگی تا ۵۰ سالگی می‌تواند با پرداخت ماهیانه ۵۰ الی ۱۳۰ هزار تومان تحت پوشش صندوق قرار گیرند و در ضمن بیمه‌پردازان در سن 65 سالگی می‌توانند با 5 سال سابقه ارفاقی بازنشسته شوند.
 

وی گفت: مهاباد،بوکان،چایپاره،خوی بیشترین ضریب پوشش و سیلوانا ارومیه کمترین ضریب را دارد.
 

محمودیان افزود: تمامی افراد فاقد بیمه اجتماعی از قبیل روستاییان، کشاورزان ساکن شهر ، قالیبافان، کارگران فصلی، هنرمندان صنایع دستی، مهندسان نظام کشاورزی، صنایع معادن، زنبورداران و خبرنگاران می‌توانند به عضویت صندوق درآمده و از مزایای آن استفاده کنند؛ این صندوق فرصت مناسبی است تا جوانان، کارگران فصلی و زنان خانه‌دار از این مزیت بیمه‌ای بهره‌مند شوند.
 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی استان در پایان تصریح کرد: یکی از مزیت‌های بیمه صندوق انتقال سابقه بیمه به سایر بیمه‌ها از جمله تامین اجتماعی است.
 

*افرادی که مایل به ثبت نام در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند در جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 92_33380090 تماس حاصل فرمایند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید