20:56|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 11 تیر 1401 - 13:36
کد خبر: 18017

کمبود دارو، رنجی مضاعف برای بیماران در آذربایجان‌غربی

این روزها کمبود و گرانی اقلام دارویی مسئله‌ای کاملا مشهود است که مسئولان دلایل مختلفی را در این خصوص ارائه می‌دهند که هیچکدام تاکنون رفع نشده است و متاسفانه موجب شده که بیماران برای یافتن داروهای خود نسخه ‌به ‌دست در داروخانه‌های سطح شهری سرگردان باشند.
کمبود دارو، رنجی مضاعف برای بیماران در آذربایجان‌غربی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، دارو از جمله کالاهای ضروری برای بیماران محسوب شده و کمبود و نوسان قیمت آن طی سال‌های اخیر بیماران را با چالش‌های جدی مواجه ساخته است؛ در واقع می‌توان گفت یکی از اساسی‌ترین مشکلاتی است که امروزه بیماران با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

بسیاری از داروها تحت پوشش بیمه هستند اما جالب اینجاست که هنگامی که برای خرید دارو به داروخانه مراجعه می‌کنیم، می‌بینیم که عملا پوشش بیمه‌ای هم دیگر پاسخگو نیست.

باتوجه به پیام‌های دریافتی، مخاطبان اظهار می‌کنند که در کنار کمبود دارو، گرانی افسار گسیخته آن نیز چالشی برای درمان بیماران شده و متاسفانه برای یک بیماری ساده افراد هزینه بسیاری را متحمل می‌شوند که این مسئله گله‌مندی آنان را از نحوه عملکرد مسئولان به همراه دارد.

مردم نگران کمبود دارو نباشند؛ کمبودهای دارویی کاهش یافته است؛ این جمله و صد‌ها جملات مشابه همین جملات این روزها ورد زبان متولیان امر شده که بذر ناامیدی را در دل افراد نهاده است.  

در پایان لازم به ذکر است که دارو به یک بحران جدی در زندگی افراد تبدیل شده که سوء مدیریت از دلایل اصلی این بحران بوده و انتظار می‌رود مسئولان ذیربط اندکی اندیشه در رفع این معضل کرده و برنامه‌ای اتخاذ نمایند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید