16:35|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 09 تیر 1401 - 12:56
کد خبر: 18011

آینه کاری ساختمان و جذابیت های آن

آینه کاری دیوار و ستون یکی از ایده‌های جذاب و محبوب دکوراسیون داخلی است که جلوه ویژه‌ای به فضای داخلی منزل می‌بخشد که دارای مدل‌های مختلف و شیک همراه با انواع آینه‌ها توسط مجموعه هنر برتر ارائه می‌شود.
آینه کاری ساختمان و جذابیت های آن

آینه کاری یکی از امور هنری در طراحی دکوراسیون ساختمان ها است که قدمتی دیرینه دارد. آینه ها در معماری کاخ ها، اماکن مذهبی و زیارتی و همچنین هتل های لوکس به صورت های مختلف نصب شده و مورد استفاده قرار می گرفتند. اما امروزه این نوع طراحی داخلی در خانه ها نیز انجام می شود. آینه های گوناگونی از قبیل: آینه کریستال و آینه برنز نیز برای طراحی دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرند که هر کدام از آنها زیبایی های خاصی را به همراه می آورند. به جهت استقبال روزافزون مردم از آینه کاری در دکوراسیون خانه، قصد داریم در مطلب حاضر درباره آینه ها صحبت کنیم.  

 

آشنایی با آینه کاری در منزل

امروزه آینه کاری در خانه یکی از جذاب ترین ایده ها در حوزه طراحی داخلی به شمار می رود. با نصب قطعات بزرگ و کوچک آینه در منزل می توان نور را افزایش داده و در فضا به گردش در آورد. آینه تراش دار با اشکال هندسی مختلف جذابیت فراوانی برای اتاق ایجاد می کند. روی درب ها، ستون ها و دیوارهای مختلف خانه انواع آینه کاری صورت می گیرد. اجرای آینه کاری در منزل به نوعی تابع سلیقه و نظر مالک انجام می شود و نیاز به استفاده از قانونی خاص وجود ندارد.

هنرمند با برش دادن آینه های گوناگون و چینش آنها در کنار یکدیگر، هنر آینه کاری منزل را به نمایش می گذارد. تجهیزات مدرن و پیشرفته ای جهت برش دقیق آینه ها وجود دارد و در این امر نرم افزارهای کامپیوتری نیز به کار گرفته می شوند. آینه ها در پوشش عیوب دیوار و ساختمان نیز نقش مهمی ایفا می کنند. به عنوان مثال شما می توانید بخشی از دیوار رنگ و رو رفته را با آینه کاری پوشش دهید یا نظر مخاطب را از قسمت معیوب اتاق به طرف آینه ها برگردانید.

انواع آینه کاری در خانه

آینه کاری یکی از هنرهای سنتی و قدیمی ایرانیان است به طوری که اغلب خانه های اشرافی، کاخ ها و بناهای مجلل تاریخی با هنر آینه کاری عجین بوده اند. در واقع طراحی داخلی ساختمان های قدیمی اغلب با استفاده از قطعات آینه و هنر گچ بری صورت گرفته است. استفاده از آینه ها به روش سنتی و قدیمی در طراحی دکوراسیون داخلی، روش سنتی آینه کاری محسوب می شود. اما امروزه روش های خلاقانه دیگری برای نصب آینه در منزل انجام می شود که فضاهای خارق العاده ای را به وجود می آورند.

در آینه کاری مدرن انواع آینه ها از قبیل: آینه های برنز، دودی، سفید، شامپاینی و همچنین آینه کریستال در کنار یکدیگر فضاهای دلنشین و رویایی را خلق می کنند. استفاده از آینه در فضاهایی مانند: دیوارهای داخلی، مبلمان، سقف ها و ستون ها در طراحی مدرن صورت می گیرد.

اجرای آینه کاری در منزل

برای اجرای آینه کاری به لوازم مختلفی نیاز است که برخی از آنها عبارتند از: قطعات بزرگ و کوچک آینه تراش، چسب یا بنکس (چسب چوب)، گچ نرم، سیریش، قلم طراحی، الماس برای برش آینه ها و شیشه، میز جهت انجام برش و امور دیگر طراحی، کاردک و خط کش چوبی برای ایجاد خطوط روی شیشه. پس از آماده کردن لوازم و امکانات لازم نوبت به طراحی انواع شکل آینه می رسد. طراحان با استفاده از نرم افزار کامپیوتری طرح های گوناگون را ایجاد کرده و سپس با استفاده از ابزار مخصوص طرح های مذکور را اجرا می کنند.  

اجرای طرح ها ریزه کاری های فراوانی دارد و باید با دقت انجام شود. آینه های معمولی تمام قد یا کوچک را با میخ یا پیچ به دیوار می کوبند و کار تمام می شود ولی برای نصب آینه دکوراتیو، کار به صورت دیگری انجام می شود. قطعات بزرگ و کوچک آینه ها با چسب به دیوار متصل می شوند و آینه کاری مدرن صورت می گیرد.

مزایای اجرای آینه کاری در منزل چیست؟

آینه کاری با اهداف مختلفی انجام می شود که مهمترین آنها عبارتند از:

  • زیباسازی و جذاب کردن محیط خانه مهمترین فایده استفاده از آینه ها است.
  • پوشش دادن نقاطی از اتاق که دارای ایراد است.
  • بزرگ جلوه دادن اتاق کوچک یکی دیگر از مهمترین مزیت های آینه کاری به شمار می رود.
  • با هدف انعکاس نور در اتاق و افزایش روشنایی صورت می گیرد.
  • سلامت روحی و شادابی و نشاط در ساکنین خانه ایجاد می شود.

مطالبی درباره آینه کریستال و آینه برنز

آینه کریستال آینه ای شفاف و جذاب بوده و این شفافیت به علت وجود ذرات کریستال است. آینه های کریستال یک کالای وارداتی است و در داخل کشور تولید نمی شود. ساختار آینه های کریستالی فاقد عناصری مانند: روی، منگنز و آهن است و به همین جهت شفافیت آنها نسبت به سایر آینه ها بسیار زیاد است. آینه های کریستال را از مس، رنگ، اکتیواتور، کلرید قلع، نقره، رنگ و ذرات پلیمری کریستال تهیه می کنند. این نوع آینه ها موجب لاکچری شدن فضا می شوند.

یکی دیگر از آینه هایی که در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرند، آینه های برنز است. این سازه ها به دلیل رنگ زیبا و جالب برنز مانند، طرفداران بسیاری دارند. استفاده از آینه های برنز در طراحی داخلی موجب ایجاد حس خوشایند تجملاتی بودن می شود. 

گروه صنایع آینه رحیمی با بهره مندی از تجارب و دانش کادر ماهر خود و همینطور استفاده از ابزار مدرن و پیشرفته توانسته است انواع آینه باکیفیت را تولید و به اقصی نقاط کشور صادر کند. تولیدات صنایع رحیمی تنوع مناسبی دارد. برخی از تولیدات رحیمی عبارتند از: آینه های دودی، برنز، کریستال، شامپاینی، شیشه رومیزی و آینه دکوراتیو. هدف این مجموعه جلب رضایت مشتریان است. جهت سفارش محصولات رحیمی به سایت rahimiglass.com مراجعه کنید.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید