20:25|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 26 خرداد 1401 - 14:09
کد خبر: 17971

تعدیل روشنایی معابر شهری ارومیه؛ مسئله‌ای فراموش شده در میان مسئولان 

روشنایی بی جهت چراغ تیرهای برق در طول روز و خاموشی معابر شهری ارومیه در ساعات شبانه معضلی که گله‌مندی شهروندان را به همراه داشته و ضعف مدیریتی مسئولان مربوطه را برای همگان نمایان می‌سازد. 
تعدیل روشنایی معابر شهری ارومیه؛ مسئله‌ای فراموش شده در میان مسئولان 



سرویس اجتماعی باریش نیوز، با توجه به افزایش جمعیت و توسعه شهرنشینی در کلانشهرها، روشنایی معابر و میادین، یکی از عناصر اصلی در زیباسازی منظر شهری، افزایش امنیت اجتماعی ، ایجاد روحیه نشاط در میان شهروندان محسوب می‌شود و از جایگاه ویژه‌ای در شهرسازی و طراحی کلانشهرها برخوردار میباشد. 

هرساله شاهد اخطار مسئولان در رابطه با قطعی برق هستیم که در پی این هشدار شهروندان را به خاموش نمودن لامپ‌های اضافی و مصرف بهینه برق تشویق می‌کنند؛ در این میان آنچه تعجب افراد را برانگیخته این است که متولیان خود را از اجرای این مسئله فارق می‌دانند. 

متاسفانه طی سالهای اخیر با گذر از خیابان ها و معابر شهری ارومیه شاهد آن هستیم که در طول روز اکثریت چراغ‌ تیر برق‌ها بی‌جهت روشن است و این روشنایی طی ساعات روز از این امر حکایت دارد که مسئولان مربوطه در مبحث روشن و خاموش کردن لامپ‌ها کوتاهی می‌کنند.

باتوجه به مشکلاتی که در سال گذشته با قطعی مکرر برق در این کلانشهر رخ داد، مخاطبان طی تماس با این پایگاه خبری و ابراز نگرانی از تکرار قطعی‌ها، از عملکرد ارگان مربوطه معترض هستند. 

بنابر اظهارات آن‌ها در زمان اوج مصرف برق مشاهده شده که اماکن دولتی و ... در ساعات اوج بار برق چراغ‌های خود را روشن گذاشته‌اند و این اوج بی عدالتی است که شهروندان از نعمت داشتن برق ساعت‌ها محروم و اتاق خالی ادارات مملو از روشنایی باشد. 

در پایان لازم به ذکر است که گذر از سطح شهری ارومیه در ساعات شبانه بی‌توجهی متولیان امر به اوضاع و احوال برق‌رسانی و روشنایی معابر شهری و خاموشی چراغ‌ها برای همگان نمایان ساخته و چهره شهر را از لحاظ زیبایی و به دنبال آن امنیت مخدوش کرده که امید است مسئولان شهری برنامه‌ای در جهت بهبود وضعیت و تامین روشنایی شهری اتخاذ نمایند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید