10:06|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 22 خرداد 1401 - 13:37
کد خبر: 17958

لزوم رفع نقاط حادثه خیز محور‌های روستایی آذربایجان‌غربی

ایمن‌سازی راه‌های روستایی، شناسایی نقاط حادثه‌خیز و حل آن ضرورتی است که انتظار می‌رود در دستور کار متولیان امر قرار گرفته و تا حدودی خسارات وارده بر افراد جبران شود.
لزوم رفع نقاط حادثه خیز محور‌های روستایی آذربایجان‌غربی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، یکی از موضوعاتی که مخاطبان طی تماس با این پایگاه خبری مطرح می‌کنند، بی‌توجهی مسئولان نسبت به رفع نقاط حادثه‌خیز محورهای روستایی در سطح استان می‌باشد.

طی سال‌های اخیر نبود روشنایی، کمبود علائم و تابلوهای هشدار دهنده، نقص و یا نبود حفاظ مناسب، پیچ‌های تند، حجم بالای وسیله نقلیه عبوری و عدم رعایت قوانین رانندگی باعث بروز حوادث رانندگی در مسیرهای روستایی شده است.

در این میان وجود برخی کاستی‌‌ها و نبود امکانات بازدارنده از قبیل گاردریل و عدم زیرساخت‌‌های مناسب از جمله عواملی هستند که ضعف مدیریتی مسئولان را نمایان می‌کنند.

در واقع می‌توان گفت که کم عرض بودن جاده‌های روستایی موجب بروز تصادفات در مناطق مذکور شده و سالانه آمار قابل توجهی را از آن خود می‌کنند، هر چند این مشکل بارها و بارها از سوی رسانه‌ها و مردم مطرح شده اما هنوز اقدامی جهت رفع این معضل انجام نشده است.

در پایان امید می‌رود ارگان‌های مربوطه با حذف نقاط حادثه‌خیز و اصلاح هندسی آن، نقطه پایانی برای تحقق وعده‌های خود تعیین کرده و اقداماتی را که در شان استان می‌باشد را به عمل رسانند.   



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید