17:41|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 17 خرداد 1401 - 08:51
کد خبر: 17941

سدمعبر؛ معضلی لاینحل در پیاده‌روهای کلانشهر ارومیه

سدمعبر در پیاده‌روهای کلانشهر ارومیه، علاوه بر یک معضل جدی، باعث تضییع حقوق شهروندی شده که متاسفانه مسئولان ذیربط تاکنون اقدامی مطلوب جهت جلوگیری از آن به عمل نیاورده و به راحتی از این مقوله عبور کرده‌اند.
سدمعبر؛ معضلی لاینحل در پیاده‌روهای کلانشهر ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، سدمعبر در پیاده‌روها امروزه به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات برای شهروندان ارومیه‌ای محسوب و باعث تضییع حقوق شهروندی در این کلانشهر شده است.

متاسفانه برخی از ارگان‌های دولتی، کسبه و مغازه‌داران به حق و حقوق شهروندی بی‌توجه بوده و با نادیده گرفتن حریم و سد معبر کردن مسیر، مشکلاتی را برای تردد شهروندان ایجاد نموده‌اند که بارزترین نمونه آن را می‌توان با گذر از خیابان‌های سطح شهری مشاهده کرد.

از طرفی هم با توجه به عدم نظارت مسئولان موتور سیکلت‌ها به راحتی پیاده‌روها را برای پارک انتخاب کرده و جهت فرار از ترافیک برمی‌گزینند که نارضایتی‌های بسیاری را به دنبال داشته است.

یکی از اساسی‌ترین پیامدهای سد و محدود کردن فضای پیاده‌روها این است که موجب شده معلولان و افراد ناتوان نتوانند به راحتی از پیاده‌روها بهره‌مند شوند.

براساس تبصره یک ماده 55 قانون شهرداری‌ها سد معابر عمومی و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز آن‌ها، میدان‌ها، بوستان‌ها و باغ‌های عمومی برای کسب، سکنی و یا هر عنوان دیگری ممنوع و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن یاد شده به کمک مأموران خود اقدام کند.

حال باتوجه به ماده قانونی فوق بایستی دید که متولیان امر جهت جلوگیری از این معضل اجتماعی چه راهکاری ارائه و عملی می‌کنند؟

در پایان لازم به ذکر است که فرهنگ‌سازی و برخورد با خاطیان امر و جلوگیری از تکرار این عمل، می‌تواند تضمین کننده رضایت مردم  از عملکرد مدیران شهری باشد.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید