16:13|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1401 - 09:00
کد خبر: 17888
در خطبه‌های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه ارومیه مطرح شد:

توسعه ریلی استان آذربایجان‌غربی جدی پیگیری شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: اجرای طرح اصلاح اقتصادی موجب منفعت قشر ضعیف می‌شود و به همین دلیل بایداز آن حمایت کنیم.
توسعه ریلی استان آذربایجان‌غربی جدی پیگیری شود

به گزارش پایگاه خبری باریش نیوز حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه 23 اردیبهشت در ارومیه، اظهار کرد: اقدام دولت در موضوع اصلاح اقتصادی، اقدامی جهادی بود که با وجود تمام مشکلات حاضر به پذیرش این اقدام شد.
 

وی افزود: عصبانیت و جوسازی دشمنان علیه این طرح نشان دهنده موفقیت در اجرا و نیز درست بودن طرح است چراکه هرجا دشمنان از ما عصبی بودند یعنی در کار موفق عمل کرده‌ایم.
 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، با اشاره به لزوم همراهی مردم در اجرای طرح، عنوان کرد: هرچند شاید در ابتدای اجرا با مشکلاتی مواجه باشیم اما یقیناً در آینده نزدیک ثمره طرح را خواهیم دید که همان نفع قشر کم‌برخورد و کوتاه شدن دست دلالان است.
 

وی، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اجرای طرح اصلاح اقتصادی، گفت: حمایت رهبر از طرح نشانه موفق بودن و الزامی بودن آن است.
 

حجت‌الاسلام قریشی، در بخش دیگری از سخنان خود، در مورد جایگاه تعلیم و تربیت، بیان داشت: همانطور که رهبر انقلاب هم در دیدار با معلمان اشاره فرمودند، مدارس باید علاوه بر آموزش کتب درسی، به موضوع سبک زندگی و هویت سازی وارد شوند.
 

وی ادامه داد: معلمان و مقامات مسئول در آموزش و پرورش باید نسبت به ایفای نقش خود در آینده سازی دانش آموزان توجه و همت کافی داشته باشند.
 

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، در بخش دیگری از سخنان خود، دفاع از کارگر را به معنای دفاع از تولید داخلی دانست و خاطرنشان کرد: امنیت شغلی و ایجاد فضای کسب و کار سالم برای کارگران باید مدنظر مسئولان باشد.
 

وی ابراز داشت: هرچه به دنبال تولید داخلی و خرید اقلام داخلی باشیم، یقیناً به موضوع بهبود شرایط کار و تامین شغلی کارگران کمک کرده‌ایم. بر همین مبنا باید موضوع استفاده از کالای داخلی برای همه مردم جدیت داشته باشد.
 

حجت‌الاسلام قریشی، در خصوص نیازهای استان در مسیر توسعه اقتصادی، گفت: فعالسازی و گسترش ریلی که توسط نمایندگان و مدیران در حال پیگیری است، موضوع مهمی است که باید با جدیت ادامه یابد چراکه یکی از نیازهای اصلی استان در مسیر توسعه اقتصادی همین مسیر ریلی است.
 

وی اضافه کرد: توسعه حمل و نقل و جاده‌های ارتباطی، گردشگری و خدمات شهری جزو موضوعات مهمی است که نیازمند ورود مدیران ارشد استانی و شهری بوده و باید پیگیری شوند.
 

امام جمعه ارومیه، در پایان سخنان خود، کسب روزی حلال را لازمه زندگی سالم برشمرد و گفت: در تمام ادیان الهی بر کسب روزی حلال و نیز جلوگیری از اندوختن مال حرام تاکید شده، این موضوع باید مدنظر و مورد توجه باشد و در خانواده‌ها بیشتر به آن اهتمام شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید