17:31|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت 1401 - 12:04
کد خبر: 17886
متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

دلایل شایع ناباروری در زنان

ناباروری یکی از مشکلات شایع در میان زوجین است که بنا به دلایلی مختلفی نمی‌توانند باروری به صورت طبیعی را تجربه کنند و باید از انواع راهکارهای نوینی که در عرصه درمان ناباروی ارائه شده است کمک بگیرند. برخی از نازایی‌ها بدون علت هستند و برخی دیگر به دلیل وجود بیماری‌های زنان که با اختلالاتی در رحم و لوله‌های رحمی و تخمدان‌ها، ایجاد می‌شود. بسیاری از زنانی که متوجه نازایی خود شده‌اند با مراجعه و تشخیص زود هنگام به مراکز درمان ناباروی معتبر، شانس باروری سریع خود را افزایش می‌دهند. با توجه به اهمیت و ارزش چنین موضوعی بر آن شده‌ایم مقاله با مطالعات فراوان در منابع موثق علمی در اختیارتان قرار دهیم. چرا که با آگاهی و دانش پزشکی است که می‌توان به بسیاری از بیماری‌ها غلبه و حتی از بروز آن‌ها پیشگیری کرد.
دلایل شایع ناباروری در زنان

دکتر میترا حبیب‌زاده، متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه در گفت‌وگو با سرویس سلامت باریش نیوز در رابطه با دلایل نازایی یا ناباروی در بانوان، اظهار کرد:

مشکلات تخمک گذاری
باعث بی‌نظمی پریود یا قطع قاعدگی می‌شود. تخمدان پلی‌کیستیک، پرکاری و کم‌کاری تیروئید، پرولاکتین بالا، ورزش زیاد، مشکلات تغذیه و تومورها. تمامی این موارد بر روی نحوه آزادکردن تخمک تاثیر گذارند.

یائسگی زودرس
زمانی که تخمدان از کار می‌افتد قاعدگی قبل از 40 سالگی متوقف می‌شود.

آندرومتریوز
وقتی بافت آندومتر خارج از رحم رشد کند روی عملکرد تخمدان، رحم و لوله فالوپ تاثیر می‌گذارد که علائم آن درد شدید قاعدگی و درد لگن می‌باشد.

سن
سن یکی از مهم‌ترین فاکتورهای باروری می‌باشد؛ مشکلات باروری در سن 35 به بالا بیشتر می‌شود.

ذخیره کم تخمدان
تخمک‌هایی که مشکل دارند همانند مشکلات ژنتیکی، نمی‌توانند موجب بارداری شوند. هرچه سن بارداری بالاتر برود این احتمال هم بیشتر می‌شود.

مشکلات تیروئید
 تیروئید پرکار یا کم‌کار می‌تواند موجب مشکلات هورمونی و کم شدن قدرت باروری شود.


آدرس و شماره تماس دکتر میترا حبیب زاده، متخصص، جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه

ارومیه: خیابان حسنی، روبروی بیمارستان مهزاد، ساختمان لقمان 3، طبقه 3، واحد 5

شماره تماس: 09153414736



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید