04:17|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1401 - 16:08
کد خبر: 17880

آذربایجان غربی ۲۵۰۰ تخت بیمارستانی تا رسیدن به میانگین کشوری فاصله دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در استان ۲۵۰۰ تخت بیمارستانی کمبود داریم.
آذربایجان غربی ۲۵۰۰ تخت بیمارستانی تا رسیدن به میانگین کشوری فاصله دارد

دکتر محمد امین ولی زاد، رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ظهر روز سه شنبه ۲۰ اردیبهشت در نشست خبری با اصحاب رسانه که بمناسبت گرامیداشت هفته سلامت در سالن جلسات دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: شاخص تخت بیمارستانی به ازای هر یک هزار نفر ۱.۶۴ تخت است و برنامه ریزی شده است با افتتاح بیمارستان‌های در حال ساخت، کمبود دو هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی استان جبران شود و شاخص تخت در استان به متوسط کشوری برسد.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر بیمارستان های شاهین دژ و پیرانشهر در آستانه افتتاح قرار دارند که بیمارستان پیرانشهر در سفر رییس جمهوری به آذربایجان غربی مورد بهره برداری رسمی قرار خواهد گرفت.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی افزود: برخی از تجهیزات و اقدامات تکمیلی برای بیمارستان شاهین دژ هم باقی مانده که در آینده نزدیک، شاهد افتتاح آن هم خواهیم بود.

 

ولی زاد با رد برخی صحبت های رییس پیشین دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی مبنی بر سیاسی کاری در افتتاح طرح های بیمارستانی در استان گفت: این امر درست نیست و هدف ما فقط خدمت رسانی است.

 

وی بااشاره به ترمیم ناوگان آمبولانس و فعالیت بیش از ۲۰۰ دستگاه آمبولانس در ۱۰۷ اورژانس استان اظهار کرد: درخواست تامین  ۵۰ دستگاه آمبولانس و ۵۰ دستگاه الکتروشوک از وزارت بهداشت انجام شده است که با تحویل این تعداد امکانات، ناوگان علوم پزشکی استان بهبود می یابد. 

 

ولی زاد بااشاره به پروژه های هفته سلامت در استان، خاطر نشان کرد:  طی هفته سلامت، ۳ خانه بهداشت افتتاح شد و افتتاح آنژیوگرافی محیطی بیمارستان امام ارومیه،کلینیک دندانپزشکی در کلینیک تدبیر و فاز توسعه بیمارستان ۵۰ تختخوابی شاهین دژ انجام خواهد شد. 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه تجهیز بیمارستانهای استان در دستور کار است، تاکید کرد: افزایش تعداد رشته های تکمیلی، فلوشیپ و فوق تخصصی نیز در برنامه دانشگاه قرار گرفته است.  

 

ولی زاد بااشاره به اقدامات معاونت فرهنگی، دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز گفت:  اقدامات اولیه برای احداث و یا خرید ۳ خوابگاه دانشجویی با ظرفیت ۸۰ واحدی متاهلی و ۷۰۰ نفری مجردی انجام شده که با احداث این میزان واحد خوابگاهی، مشکلات خوابگاهی برای چند سال آینده مرتفع می شود.
 

وی بااشاره به اینکه در رنگبندی کرونایی استان ۹ شهرستان آبی و مابقی زرد است، گفت:  خوشبختانه تعداد مراجعین سرپایی و بستریهای کرونایی استان کاهش یافته است اما در عین حال رعایت شیوه نامه بهداشتی و عدم  عادی انگاری باید در دستور کار قرار گیرد.
 

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی درباره تغییر نام بیمارستان فوق تخصصی زنان مهزاد به کوثر نیز اظهار کرد: اصلا تغییر نامی اتفاق نیفتاده و اسم آن بیمارستان، از ابتدا کوثر بوده و کوثر نیز مانده است، ضمن اینکه مصوبه ای مبنی بر نامگذاری این بیمارستان به نام مهزاد وجود نداشت.
 

ولی زاد در بخش دیگری با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در ابتدای ورود مدیریت جدید، بیش از ١٢٠٠ میلیارد تومان بدهی داشت، ادامه داد: در راستای تسویه آنها گام برداشته شد و ریل گذاری به سمت حمایت از نیروی انسانی و پرداخت مطالبات پرسنلی در دستور کار گرفت و هفت ماه بدهی معوق آنها پرداخت شد.

 

وی همچنین از پرداخت مطالبات یکساله بازنشستگان خبر داد و در پایان تصریح کرد: اولویت های دیگر دانشگاه اتمام پروژه های نیمه تمام و توجه به مناطق محروم و کم برخوردار است

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید