19:53|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1401 - 09:24
کد خبر: 17875

حضور نخستین گروه گردشگران خارجی در میراث جهانی تخت سلیمان تكاب

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تکاب از حضور نخستین گروه گردشگران خارجی در میراث جهانی تخت سلیمان در سال جاری خبر داد.
حضور نخستین گروه گردشگران خارجی در میراث جهانی تخت سلیمان تكاب

به‌گزارش پایگاه خبری باریش نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، امیر مطلوبی، با اعلام این طلب اظهار کرد: در این گروه چهار نفر اتریشی، 16 نفر اهل اسلوونی و هفت نفر آلمانی حضور داشتند که ضمن بازدید از تخت سلیمان از زندان سلیمان و آبشار قینرجه این شهرستان نیز بازدید کردند.
 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تکاب افزود: مسافران خارجی به مدت دو شب در واحد بوم‌گردی آتر شهر تازه‌کند نصرت‌آباد این شهرستان اقامت و در این مکان با غذاهای محلی این منطقه نیز آشنایی پیدا کردند.
 

وی ادامه داد: حضور گردشگران خارجی ضمن معرفی فرهنگ و تاریخ منطقه زمینه توسعه، اشتغال‌زایی و پیشرفت را نیز فراهم می‌کند که برای جذب گردشگران خارجی در این منطقه باید برای نسبت به ساماندهی زیرساخت‌های جاده‌ای تکاب اقدام کرد.
 

مطلوبی گفت: در نوروز سال جاری نیز تعدادی از گردشگران خارجی از تخت سلیمان تکاب بازدید داشتند که اغلب آنها به صورت انفرادی به این مکان سفر کرده بودند و سفر گروهی محسوب نمی‌شد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید