15:31|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1401 - 09:04
کد خبر: 17873
در خطبه‌های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه ارومیه مطرح شد:

مدیران ادارات جهادگرانه در پی حل مسائل و مشکلات جامعه باشند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مدیران دستگاههای دولتی با توجه به سند تحول ابلاغی از سوی دولت جهادگرانه در پی حل مسائل و مشکلات جامعه باشند.
مدیران ادارات جهادگرانه در پی حل مسائل و مشکلات جامعه باشند

به گزارش پایگاه خبری باریش نیوز حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران ارومیه با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های دولتی با توجه به سند تحول ابلاغی از سوی دولت جهادگرانه در پی حل مسائل و مشکلات جامعه باشند، اظهار کرد: مسئولان باید همانند زمان دفاع مقدس به صورت جهادی وارد میدان شده و در جبهه اقتصادی نیز با حمایت مردم پیروز شوند.

وی ادامه داد: مسئولان باید قبل از هر تصمیم به خصوص در زمینه اقتصادی مردم را در جریان موضوع قرار دهند تا از تدابیر موجود در زمینه کنترل تورم و مدیریت قیمت‌ها مطلع شوند.

حجت الاسلام قریشی همچنین بر مبارزه با مصادیق فساد در جامعه تاکید کرد و افزود: باید در کنار مبارزه با فساد در جامعه و بدنه مدیریتی استان بر ادامه دار بودن مدیریت جهادی در امورات اجرایی استان نیز رسیدگی شود.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم گفت: شخصیت بزرگ شهید مطهری یک اسوه بسیار مهم برای همه معلمان است و باید تک تک آحاد جامعه از این شهید بزرگوار الگو بگیرند.

امام جمعه ارومیه با بیان اهمیت خودسازی معلمان و تربیت نفس خود قبل از تادیب و آموزش دیگران تصریح کرد: پیغمبران معلمان بشریت هستند و معلمی یک مقام بسیار رفیعی است.

حجت الاسلام قریشی در ادامه خاطرنشان کرد: دولت باید به جایگاه رفیع معلمان تاکید کرده و حمایت‌های خود را از آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد مهم فرهنگی و تربیتی افزایش 
دهد.

وی با اشاره به این که دشمنان در صدد ترویج بی حیایی در جامعه هستند تا بدین طریق ایمان را نیز از جوانان ایران اسلامی بگیرد گفت: ایمان و حیا در کنار یکدیگر هستند و اگر ایمان کسی تباه شود حیای او نیز از بین می‌رود.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: قرآن کریم نیز همواره در آیات مختلف بر رعایت عفت و حجاب اسلامی تاکید می‌کند چرا که رعایت پوشش اسلامی حیا در پوشش را به ارمغان می‌آورد.

وی رعایت عفت و ادب در گفتار را نیز از دیگر ارکان حیا و حرمت دانست و خاطرنشان کرد: آیات مختلف قرآن کریم بر چگونگی رعایت حیا در رفتار، گفتار و کردار انسان تاکید می‌کند و این مهم نشان دهنده اهمیت موضوع است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید