06:05|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 12 اردیبهشت 1401 - 13:43
کد خبر: 17869
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

مرکز مدیریت راه‌های آذربایجان‌غربی درجایگاه نخست ارزیابی عملکرد سامانه های حمل و نقل هوشمند در کشور

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از قرارگیری مرکز مدیریت راههای آذربایجان غربی درجایگاه نخست ارزیابی عملکرد سامانه های حمل و نقل هوشمند در کشور خبر داد.
مرکز مدیریت راه‌های آذربایجان‌غربی درجایگاه نخست ارزیابی عملکرد سامانه های حمل و نقل هوشمند در کشور

به گزارش پایگاه خبری باریش نیوز به نقل از روابط عمومی، بهزاد برقی سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره بر نقش کلیدی مرکز مدیریت راههای استان در جهت ارتقاء ایمنی محورهای مواصلاتی استان اظهار داشت: مرکز مدیریت راهها با هدف بهینه سازی و بهره برداری از راه های کشور و حداقل نمودن تاخیر در جریان ترافیک جاده ای شکل گرفته است.

وی با اشاره به کسب رتبه نخست مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل در آخرین ارزیابی عملکرد سامانه‌های حمل و نقل هوشمند در کشور تصریح کرد: شناسایی سریع وقایع جاده ای از جمله فعالیت های اساسی مرکز مدیریت راهها تلقی می شود که به این منظور در محورهای استان ۴۰ دوربین نظارتی از نوع axis در ۳ نوع دکل مهاری، BTS و مونوپل نصب شده اند.

برقی از تجهیز ۱۵ سامانه نظارت تصویری به سیستم صاعقه گیر و چاه ارت بمنظور جلوگیری از صدمات وارده به سامانه ها خبر داد و عنوان کرد: طی سال گذشته ۴۱ سامانه ثبت تخلف سرعت در ۱۱ محور مواصلاتی استان بمنظور کنترل سرعت لحظه ای و متوسط ترافیک عبوری نصب و بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: این سامانه های ثبت تخلفات با ۸۲ دوربین که کلیه ترددهای انجام شده را ثبت و ضبط کرده و خودروهای متخلف بصورت خودکار جریمه می شوند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در پایان تصریح کرد: تجهیز ۴۴۶ ناوگان راهداری اعم از ماشین آلات راهداری، برف روبی و خودروهای سواری به سیستم مدیریت ناوگان ( gps) جهت مدیریت بهینه استفاده از ناوگان فوق انجام شده است.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید