16:24|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 12 اردیبهشت 1401 - 13:33
کد خبر: 17868

رفع تبعیض شغلی؛ زخمی کهنه در جامعه فرهنگیان

با توجه به مقام و منزلت معلمان در جامعه، شایسته است تا مسئولان با درنظر گرفتن نیازهای علمی و پائین بودن شاخص‌های آموزشی و پرورشی، توجه ویژه‌ای به این قشر داشته و در جهت رفع مشکلات آنان تمام تلاش خود را بکار گیرند.
رفع تبعیض شغلی؛ زخمی کهنه در جامعه فرهنگیان

سرویس اجتماعی باریش نیوز، 12 اردیبهشت مصادف با شهادت استاد مرتضی مطهری بعنوان روز معلم نامگذاری شده که با توجه به اهمیت نقش این قشر در حوزه پیشرفت آموزشی، اختصاص این روز می‌تواند راهکاری جهت تکریم و نکو داشت مقام رفیع معلمی محسوب شود.

لازم به ذکر است که شیوع ویروس کرونا و در پی آن روی کار آمدن شیوه‌های متفاوت آموزشی دغدغه‌هایی را برای معلمان به وجود آورد؛ از جمله این دغدغه‌ها می‌توان به سرعت پایین اینترنت، عدم دستیابی همگانی به تجهیزات و ابزار فضای مجازی و عدم آموزش لازم معلمان و دانش‌آموزان و والدین برای فعالیت در فضای مجازی اشاره کرد که به دنبال آن همچنان شاهد تلاش های بی‌بدیل معلمان بوده‌ایم که بدون هیچگونه چشم داشتی سعی در تربیت فرزندان این مرز و بوم داشته‌اند.

متاسفانه اگر پای درد و دل معلمان بنشینیم خواهیم دید که مشکلات موجود در قشر فرهنگیان بسیار بیشتر از سایر اقشار می‌باشد و تبعیضی که در میان مشاغل دولتی و فرهنگیان وجود دارد موجب رنجش خاطر آنان طی سال‌های متمادی شده است.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم و کابینه آن، کورسوی امیدی در دل معلمان روشن شده و انتظار می‌رفت طبق وعده‌های مطرح شده وضعیت معیشتی و ... جامعه فرهنگیان تا حدودی بهبود می‌یافت؛ لذا می‌توان گفت که بی‌توجهی مسئولان نسبت به این موضوع آشکارترین مسئله‌‌ای است که اعتراض بسیاری از فرهنگیان را به دنبال داشته است.

در پایان نظر به اهمیت نقش معلمان و اعتبار و ارزشی که در جامعه برای آن وجود دارد، لازم است متولیان امر در جهت سرمایه‌گذاری به منظور تامین نیازهای این رکن و رفع مشکلات معیشتی آنان تمام تلاش خود را بکار گرفته و قامی در راستای تحقق وعده‌های خود بردارند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید