23:24|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 10 اردیبهشت 1401 - 09:55
کد خبر: 17858
در خطبه‌های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه ارومیه مطرح شد:

دفاع از مظلومان جزو وظایف اصلی مسلمانان است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: بر تمام مسلمانان جهان وظیفه است تا در دفاع از مردم مظلوم فلسطین به میدان آمده و تا اضمحلال رژیم صهیونیستی از پا ننشینند.
دفاع از مظلومان جزو وظایف اصلی مسلمانان است

به گزارش پایگاه خبری باریش نیوز، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه 9 اردیبهشت در ارومیه با تاکید بر اینکه حمایت از مظلومان وظیفه شرعی مسلمانان بوده و این مساله مورد تاکید خداوند متعال و قرآن کریم است، اظهار کرد: این حضور گسترده مردم به جهانیان نشان داد که ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی همواره همراه و حامی آرمان‌های فلسطین هستند.
 

امام جمعه ارومیه با اشاره به ۲ سال وقفه در برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس به دلیل شیوع کرونا ادامه داد: مردم در روز قدس امسال بار دیگر نشان دادند که با همدلی و همراهی از مردم فلسطین که در خط مقدم مبارزه با رژیم جعلی اسرائیل هستند، هرچه زودتر شاهد نابودی این رژیم غاصب خواهیم بود.
 

حجت الاسلام قریشی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به نزدیک بودن عید سعید فطر اضافه کرد: میزان زکات فطریه در آذربایجان‌غربی ۴۰۰ هزار ریال تعیین شده است که باید در محل درستی هزینه شود.
 

وی گفت: مردم مطمئن شوند که زکات فطریه پرداختی آنها به افراد واجد شرایط می‌رسد که در این راستا کمیته امداد امام (ره) بهترین محل برای پرداخت زکات فطریه است.
 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه همچنین با تبریک روز کارگر، ادامه داد: چرخه تولید با دست کارگران مخلص، زحمت کش و کوشا می‌چرخد و باید مسؤولان و مدیران به حقوق و دستمزد پرداختی به این قشر بیشتر رسیدگی کنند تا زمینه رفاه این قشر بیش از پیش فراهم شود.
 

نماز جمعه این هفته ارومیه با حضور پرشور مردم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پس از برگزاری راهپیمایی روز قدس برگزار شد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید