23:16|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 08 اردیبهشت 1401 - 13:12
کد خبر: 17855
یادداشت:

جای پارک؛ معضلی لاینحل در کلانشهر ارومیه/لزوم فرهنگ‌سازی آحاد مردم با پارک صحیح خودرو

معضل پیدا کردن جای پارک در کلانشهر ارومیه طی سالهای اخیر به اوج خود رسیده و نیازمند اتخاذ برنامه از سوی مسئولان جهت رفع این مشکل می‌باشد.
جای پارک؛ معضلی لاینحل در کلانشهر ارومیه/لزوم فرهنگ‌سازی آحاد مردم با پارک صحیح خودرو

سرویس اجتماعی باریش نیوز، پارک کردن خودرو در مکان‌های نامناسب از جمله مشکلاتی است که از دیرباز گریبانگیر شهروندان ارومیه‌ای بوده و اکنون نیز با بازگشایی مدارس به اوج خود رسیده است.

پیدا کردن جای پارک در کلانشهر ارومیه معضلی است که زیر سایه بی‌توجهی مسئولان هر روز دامنه آن گسترده‌تر می‌شود؛ بطوری که می‌توان گفت با گذر از سطح شهری خواهیم دید برخی از افراد اقدام به پارک کردن خودروها در محل عبور عابرین بویژه پیاده‌رو می‌کنند و با ایجاد سد معبر، مشکلاتی در تردد شهروندان ایجاد می‌کنند.

مخاطبان طی تماس با این پایگاه خبری اظهار می‌کنند که هنگام تعطیلی مدارس برخی از والدین با پارک نامناسب خودرو موجب افزایش بار ترافیکی در آن محدوده می‌شوند.  

این مسئله بارها توسط رسانه‌ها مطرح شده اما همچنان این مشکل در جای خود باقی است و نه تنها وضعیت بهتر نمی‌شود بلکه با توسعه شهری و افزایش مهاجرت‌ها به ارومیه، وضعیت بد و بدتر می‌شود.

در پایان لازم به ذکر است که این موضوع به عملکرد افراد نیز بستگی دارد و نیاز است متولیان امر در جهت فرهنگسازی تمام تلاش خود را بکار گرفته و  به اتخاذ تدابیر و برخوردهای قانونی بپردازند تا این معضل به عادت و فرهنگ در میان مردم این شهر تبدیل نشود.




 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید